Infometric AB och YIT Sverige AB tecknar samarbetsavtal

Infometric och YIT har tecknat ramavtal inom installation av energimätning, ramavtalet gäller för ett samarbete av tjänster inom Sverige.

Avtalet omfattar installation av energimätsystem för mätning och rapportering av förbrukning av vatten, värme, el och temperatur.

YIT Sverige AB har över 4 600 medarbetare på 100 orter runt om i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder, år 2008 omsatte YIT Sverige AB 6,1 Mdr.
YIT är uppdelade i 14 regioner, varav två är rikstäckande (Industrirör och Facilities Management), samt ett antal supportfunktioner.

I avtalet ingår att Infometric får support med installationstjänster inom Sverige för installation av utrustning för mätning av energi, temperatur samt vatten i fastigheter för gemensamma slutkunder.

- Infometric ser avtalet med YIT som en viktig del i positioneringen på den svenska marknaden ,säger Mikael Fridén, VD på Infometric AB.

Infometric erbjuder sedan tidigare energimätsystemet Info-El, till både nätbolag och fastighetsbolag, bl.a. Atrium Ljungberg, Akelius fastigheter, JM fastigheter och NCC fastigheter. Sedan hösten 2004 är även Infometric generalagent för elmätare från EDMI Ltd. och kan nu erbjuda EDMIs hela sortiment av elmätare som levereras till bl.a. Fortum, Göteborgs Energi och Vattenfall.