Ny VD till Infometric

Under augusti tar Jonas Borgardt över vd-posten på Infometric, Sveriges ledande leverantör av system för energimätning med en uttalat offensiv strategi som nu skall intensifieras ytterligare.

- Jag tänker fortsätta Infometrics satsning att göra vardagen lättare för våra kunder med smarta kvalitetsprodukter och smart teknik i världsklass. Att Infometric kan hjälpa till att spara energi och pengar ligger verkligen rätt i tiden, nu och framöver, och inte minst för miljön. IMD, Indiviuell Mätning och Debitering möjliggör detta. Målet är att vi ska fortsätta öka våra marknadsandelar, präglade av entreprenörsanda och med produkter i världsklass. Med ökad miljömedvetenhet, stigande energipriser över tiden och där kunden står i fokus är det ingen slump att Infometric levererar stora volymer energimätsystem. Vi behövs på marknaden för möta kundernas nuvarande och kommande krav och behov av högklassiga energimätsystem säger Jonas Borgardt, ny vd på Infometric.

Borgardt kommer senast från elbranschen där han arbetat som vd och koncernchef för Elverket Vallentuna AB (publ) sedan 2007. Han har även arbetat som vd för olika bolag inom bland annat inom Addtech Life Science, ledande inom medicinteknisk utrustning för läkemedelsindustrin, bioteknikindustrin och dentalmarknaden samt jobbat som marknadschef inom dagligvaruhandeln inom Axel - Johnson gruppen.

Infometrics styrelseordförande Thomas Ericson är nöjd med att få in ett nytt marknadsperspektiv i företaget.
- Vi är mycket glada att kunna hälsa vår nya VD Jonas Borgardt varmt välkommen till Infometric. Vi ställde höga krav på ny VD och Jonas Borgardt uppfyller kraven mer än väl. Med gedigen erfarenhet av att leda företag samt god teknisk förståelse, har Jonas Borgardt de egenskaper som krävs för leda Infometric in i en spännande tid av utveckling och tillväxt. Han är rätt man på rätt plats, helt enkelt, säger Thomas Ericson, styrelseordförande för Infometric.

För ytterligare information kontakta:
Jonas Borgardt, vd Thomas Ericson, styrelseordförande
Infometric AB Infometric AB
Telefon: 0708-44 45 50 Telefon: 070-732 28 80

Infometric AB Telefon: 08-594 775 40 (vx)
Sollentunavägen 50 E-post: marknad@infometric.se
191 40  SOLLENTUNA Styrelsens säte: Sollentuna
www.infometric.se
Org.nr: 556509-4660

Kort om Infometric
Infometric startade 1995 är en av de ledande leverantörerna av system för energimätning. Infometric utvecklar, säljer och supportar det egenutvecklade systemet Info-El™ som mäter och rapporterar energiförbrukning av vatten, värme och el. Infometric är också generalagent för det världsledande företaget EDMI som producerar elmätare och programvaror för mätvärdesinsamling. Verksamheten är för närvarande fokuserad till den svenska marknaden med kunder som t.ex. Fortum, Vattenfall, HSB, Riksbyggen, Skanska och NCC.

Infometric ingår i Veticokoncernen, omsättning  2011: 214 miljoner kronor, 130 st. medarbetare.

Taggar: