Deloitte och Infor expanderar sitt partnerskap till Norden

Report this content

Många internationella, lyckosamma projekt visar att Infor och Deloitte tillsammans adderar väsentligt affärsvärde till sina kunder. Nu ska partnerskapet expandera till Norden, där det redan finns gemensamma projekt med bland annat Scandi Standard.

Stockholm den 9 oktober - Infor®, världens ledande leverantör av branschspecifika, molnbaserade lösningar för automatisering och effektivisering av affärsprocesser, och Deloitte, utökar nu sitt samarbete. Bolagen har sedan tidigare drivit gemensamma projekt där kombinationen av djupa branschkunskaper och branschanpassade lösningar tillsammans skapat affärsnytta i form av ökad effektivitet, lägre kostnader och nya intäktsflöden.

- Förmågan att snabbt kunna anpassa oss till en ny och komplex verklighet är avgörande för vår framgång. För att lyckas behöver vi leverantörer som på djupet förstår vår bransch och har lösningar som från början är anpassade för vår denna. Deloitte och Infor levererar tillsammans både ett sätt för oss att driva en effektiv implementation av ett modernt ERP samt en digital plattform som möjliggör kontinuerlig förbättring och som alltid kommer vara uppdaterad för att möta framtida krav, säger Göran Matz, Group CIO på Scandi Standard.

Deloitte och Infor har arbetat sida vid sida i Norden med att hjälpa bolag att få ut det mesta av sina ERP-lösningar. Genom båda bolagens djupa branschförståelse, Deloittes konsultförmåga inom digital transformation och Infors branschspecifika molnlösningar, utgör grunden för ett expanderat och fördjupat partnerskap i Norden.

– Trenden inom ERP i Norden är att även stora företag nu på allvar tittar på riktiga molnbaserade lösningar. Infor är ledande inom ERP och har gång på gång visat att deras vision med molnbaserade, multi-tenant-lösningar specifikt utvecklade för olika branscher är rätt väg att gå för snabbast möjliga omställning av sina processer. Att kunna erbjuda Deloittes strategiska rådgivning tillsammans med lösningar som effektivt stöttar implementeringen av de råd vi ger, är en styrka som vi båda är intresserade av att utveckla vidare, säger Robert Bergström, Partner på Deloitte.

– Vi tror att Deloittes djupa branschkunnande och förmåga att leda sina kunder i förändring matchar vår vision om att leverera lösningar där branschfunktionaliteten är inbyggd från början. Tillsammans kan vi erbjuda bolag snabbare och mer förutsägbar förändring snarare än låta kunderna trampa vatten i år efter år, något som tidigare varit mer regel än undantag när det gäller traditionell implementeringen av en ERP-lösning, säger Malte Ekedahl, SVP och GM på Infor Norden.

Richard Moore
Senior PR Director, EMEA,
Richard.moore@infor.com,

Om Infor

Infor är ett världsledande företag inom molnbaserad programvara och levererar heltäckande lösningar för olika branscher. Infors affärskritiska lösningar och tjänster är utvecklade för långsiktiga driftsfördelar med snabb och säker implementering. Över 60 000 organisationer i mer än 175 länder förlitar sig på Infors 17 000 medarbetare för att uppnå sina affärsmål. Som en del av Koch-koncernen har vi både finansiell styrka och en robust ägarstruktur för att möjliggöra långsiktiga och ömsesidigt fördelaktiga relationer med våra kunder.

Mer information: www.infor.se

Om Deloitte

Deloitte är en branschledande tjänsteleverantör av revision, redovisning, rådgivning inom skatt och juridik, consulting, finansiell rådgivning och riskhantering, och levererar tjänster till nästan 90% av Fortune Global 500® samt tusentals privatägda företag. Våra medarbetare levererar mätbara och bestående resultat som hjälper till att stärka allmänhetens förtroende för kapitalmarknaderna, gör det möjligt för klienter att transformeras, växa och leda vägen mot en starkare ekonomi, ett mer rättvist samhälle samt en mer hållbar värld. Grundad på vår mer än 175 åriga historia, finns Deloitte i över 150 länder och territorier. Läs mer om hur Deloittes nära 415 000 medarbetare över hela världen gör en meningsfull skillnad på www.deloitte.com.