• Infor/

INFOR FÖRVANDLAR TOUCH TILL TECH MED NYA BERÖRINGSFRIA LÖSNINGAR FÖR HOTELL- OCH BESÖKSNÄRINGEN

Report this content

Infor hjälper ledande hotellägare att införa säkrare rutiner för gäster och personal

Infor, ledande leverantör av sofistikerade, branschspecifika affärslösningar för molnet, presenterar idag en uppsättning beröringsfria lösningar riktade mot hotell- och besöksnäringen, spelinrättningar, restauranger och evenemang. Infor Hospitality Cloud Solutions är utformad med säkerheten för gäster och personal i åtanke. Lösningen tillgodoser hotellens driftsmässiga behov av social distansering och beröringsfria processer – såsom mobil incheckning/utcheckning, digitala nycklar och möjligheten att beställa rumservice via gästens egna digitala enhet.

- Gästerna önskar smidiga alternativ som innebär att de slipper långa köer eller att behöva vänta i trånga lobbier, och istället kan lösa sina önskemål via självbetjäning. Beröringsytor på rummen kan elimineras eller begränsas för både gästens och personalens säkerhet, säger Dorothy Creamer, analytiker på IDC. Att gäster kan använda sin egen mobila enhet när det är möjligt, kommer att vara avgörande för att skapa förtroende hos gästerna och skapa lojalitet. Det kräver dock att hotellsystemen är flexibla och säkra nog att stödja en mängd av dessa servicealternativ, samtidigt som både gäst- och affärsdata skyddas.

Infors lösningar Infor Hospitality Management Solution (HMS), Infor HMS Online Check In, Infor HMS Online Check Out och Infor POS Order Now har adderats till Infor Hospitality Cloud Solution Suite för att göra varje vistelse enkel, tydlig och bekväm. Nytt i denna paketering är webbaserade verktyg som ger gästerna möjlighet att hantera sin in- och utcheckning enligt egna önskemål, till exempel via sin telefon. Lösningen fungerar i realtid och hjälper hotellägare att hålla jämna steg med den moderna gästens snabba livsstil via en välkomnande och skräddarsydd kontaktlös självbetjäningstjänst. Dessutom har Infors restauranglösning (Infor Point of Sale) förbättrats med Self-Service Order Now-lösningen för online-beställning av mat. Gästerna kan beställa mat online via sin smarta enhet direkt från hotellrummet eller inne på restaurangen för att bibehålla social distansering. Infors Table Reservations-lösningar gör att företag kan boka bord för matgäster och andra resurser som kräver social distansering, såsom gym, bowlingbanor och liknande.

Med Infor HMS kan hotellägare reducera den fysisk kontakten för personalen med gästerna. Nya sanitetsprotokoll hanteras enkelt via en app och personalen kan arbeta via sina egna enheter utan kontakt med andra. Socialt avstånd kan också upprätthållas under in- och utcheckningsprocessen genom att gästerna själva kan sköta detta via sin enhet och Infors webbaserade Infor Guest-Self Service lösning. Det betyder också att social interaktion för gäster kan minskas genom en papperslös gästupplevelse för incheckning och utcheckning. Gästerna kan använda sina mobila enheter för att uppdatera sin ankomsttid under resan eller välja ett rum på förhand så att receptionen kan förbereda ankomsten. Betalningar kan slutföras via digitala betalningslösningar som stöds av kredit- och betalkort. Vid avresa kan utcheckning göras beröringsfritt.

Användare får tillgång till Infor Hospitality Cloud Solution via en säker webbläsare eller en mobil plattform. Infor Hospitality Cloud Solution stärker ett mobilt arbetssätt genom omfattande mobilitetsfunktioner för hotelldrift, försäljning, catering- och restaurang, bordsreservation och uppföljning av intäkter. Alla särskilt viktiga i tider då många medarbetare fortsätter att arbeta på distans. Infor Hospitality Cloud Solution är en komplett molnlösning och fungerar direkt via en webbläsare och ger hotellägare platsoberoende tillgång till deras data.

- Snabbhet är avgörande just nu, säger Jason Floyd, senior vice president och general manager för Infor Hospitality. Hotell, resorts och spelorganisationer måste agera snabbare än någonsin - och då spelar molnet en viktig roll. I tider av väsentliga förändringar, måste organisationer luta sig mot modern teknik för att införa nya strategier och processer så snabbt som möjligt. Vi har investerat mycket i vår svit Hospitality för att säkerställa att våra kunder snabbt kan omfamna förändringar i takt med att de åter välkomnar sina gäster. Och samtidigt upprätthålla den högsta säkerheten för medarbetare.

Mer information:

Michael Jäderholm, Andréasson Public Relations

michael.jaderholm@anpr.se

Richard Moore, Infor

richard.moore@infor.com

Om Infor

Infor är en ledande leverantör av sofistikerade, branschspecifika affärsprogram för molnet. Infor har 17 000 medarbetare och över 67 000 kunder i 178 länder och utformar programvara som håller för framtiden. Mer information: www.infor.se

Bland Infors kunder finns:

• De 20 ledande företagen inom flyg- och rymdindustrin
  • 9 av de 10 ledande högteknologiska företagen
  • 14 av de 25 största vårdgivarnätverken i USA
  • 19 av de 20 största städerna i USA
  • 18 av de 20 ledande leverantörerna inom bilindustrin
  • 14 av de 20 ledande företagen inom industriell distribution
  • 13 av de 20 ledande globala detaljhandelsföretagen
  • 4 av de 5 ledande bryggerierna
  • 17 av de 20 ledande globala bankerna
  • 9 av de 10 största globala hotellkedjorna
  • 7 av de 10 ledande globala lyxvarumärkena

Citat

Gästerna önskar smidiga alternativ som innebär att de slipper långa köer eller att behöva vänta i trånga lobbier, och istället kan lösa sina önskemål via självbetjäning. Beröringsytor på rummen kan elimineras eller begränsas för både gästens och personalens säkerhet. Att gäster kan använda sin egen mobila enhet när det är möjligt, kommer att vara avgörande för att skapa förtroende hos gästerna och skapa lojalitet. Det kräver dock att hotellsystemen är flexibla och säkra nog att stödja en mängd av dessa servicealternativ, samtidigt som både gäst- och affärsdata skyddas.
Dorothy Creamer, analytiker på IDC
Snabbhet är avgörande just nu. Hotell, resorts och spelorganisationer måste agera snabbare än någonsin - och då spelar molnet en viktig roll. I tider av väsentliga förändringar, måste organisationer luta sig mot modern teknik för att införa nya strategier och processer så snabbt som möjligt. Vi har investerat mycket i vår svit Hospitality för att säkerställa att våra kunder snabbt kan omfamna förändringar i takt med att de åter välkomnar sina gäster. Och samtidigt upprätthålla den högsta säkerheten för medarbetare.
Jason Floyd, senior vice president och general manager för Infor Hospitality