Infor hämtar ny Nordeuropachef från SAP

Malin Petersson ny chef för Norden, Benelux och Östeuropa

Malin Petersson kommer närmast från SAP där hon haft rollen som VP Strategic Accounts. Malin tillträdde formellt sin nya tjänst den 10 maj.

Malin, som är svenska men bor i Nederländerna sedan 2002, har lång erfarenhet av strategiskt ledarskap och tjänsteförsäljning inom affärssystemområdet i ledande befattningar. Innan SAP bland annat från Intentia/Lawson/Infor.

- Infor befinner sig i en spännande tid och jag ser verkligen fram emot att få bli en del av den fortsatta resan som Infor gör mot molnet, säger Malin Petersson. Digitaliseringen är utan tvekan en avgörande faktor för företag att lyckas växa och ta marknadsandelar och Infors branschspecifika fokus är anpassat för just det. Det ska bli spännande att hjälpa kunderna att få ut mesta möjliga av sin verksamhet.

Mer information:

Michael Jäderholm | Andréasson Public Relations | 070-725 2552 | michael.jaderholm@anpr.se

Richard Moore | Infor | +44 (0)7976 111 243 | richard.moore@infor.com

Om Infor

Infor är en ledande leverantör av sofistikerade, branschspecifika affärsprogram för molnet. Infor har över 67 000 kunder i fler än 175 länder och utformar programvara som levererar större värde, mindre risk och fler hållbara driftsfördelar. Vi ger våra 17 000 medarbetare möjlighet att utnyttja sin djupa branschexpertis och använda datadrivna insikter för att skapa, förstå och snabbt anpassa sig för att lösa nya affärs- och branschutmaningar. Infor har åtagit sig att förse kunderna med moderna verktyg som kan förändra deras verksamhet och påskynda deras egen innovation. Mer information: www.infor.se

Citat

Infor befinner sig i en spännande tid och jag ser verkligen fram emot att få bli en del av den fortsatta resan som Infor gör mot molnet. Digitaliseringen är utan tvekan en avgörande faktor för företag att lyckas växa och ta marknadsandelar och Infors branschspecifika fokus är anpassat för just det. Det ska bli spännande att hjälpa kunderna att få ut mesta möjliga av sin verksamhet.
Malin Petersson, chef för Norden, Benelux och Östeuropa på Infor