Information Builders i topp i BARC:s årliga globala Business Intelligence- undersökning

Report this content

Företaget placerat i toppen i 17 kategorier i den stora internationella BI-undersökningen BARC 2016.

New York, NY - 20 okt, 2016 - Information Builders, ledande inom Business Intelligence (BI), analys och integrationslösningar, meddelar idag att företaget har rankats som ledande i flera kategorier i branschens största oberoende globala undersökning av BI-slutanvändare, BARC BI-undersökning.

Undersökningen utförs av det tyskbaserade Business Application Research Center (BARC). Undersökningen har utförts för 16:e året i rad och 3137 respondenter har fått svara på detaljerade frågor kring deras användning av BI-verktyg. I 2016 års undersökning utklassar Information Builders sina konkurrenter inom områden som affärsnytta, användarflexibilitet, operativ BI och säljstöd.

Detta år har Information Builders rankats som den främsta leverantören av ”BI-plattformar till stora företag” inom 19 mätvärden och placerade sig som en av de ledande leverantörerna i ytterligare sex. I kategorin för ”Stora internationella BI-återförsäljare” placerade företaget sig som nummer ett.

Viktiga punkter:

• Information Builders WebFOCUS BI och analysplattform utvärderades av BARC BI-undersökning i två grupper – ”Stora internationella BI-leverantörer” och ”BI-plattformar för stora företag”.

• Information Builders rankades som främsta leverantör när det gäller affärsnytta, operativ BI, användarflexibilitet och säljstöd i båda grupperna.

• Företaget har konsekvent uppnått topplaceringar i dessa kategorier under de senaste åren. Till exempel har företaget behållit första platsen som främsta leverantör av operativ BI och säljstöd sedan 2013.

• Företagets lösning WebFOCUS har varit topprankad inom området affärsnytta i kategorin ”BI-plattformar för stora företag” sedan 2013. De har dessutom förbättrat sin placering i kategorin ”Stora internationella BI-leverantörer” varje år.

Kathleen Moran
Information Builders
kathleen_moran@ibi.com

Josefine Gröndahl
Inmema PR
josefine.grondahl@inmema.com

Om Information Builders
Information Builders hjälper organisationer att omvandla data till affärsnytta. Våra mjukvarulösningar för business intelligence (BI) och analytics, integration och dataintegritet ger företag och organisationer möjlighet att fatta smartare beslut, stärka kundrelationer och främja tillväxten. Företagets engagemang för kundernas framgång är oöverträffad i branschen. Det är därför tiotusentals ledande organisationer förlitar sig på att Information Builders är en trygg partner som levererar kvalitativa resultat.

Information Builders grundades 1975, vi har vårt huvudkontor i New York, med kontor runt om i världen, och är fortfarande ett av de största oberoende, privatägda företagen i branschen. Besök oss på informationbuilders.se, följ oss på Twitter på @infobldrs, gilla oss på Facebook, och besök vår Linkedin-sida.