Information Builders rankade som ledare inom Data Quality Tools i Gartners magiska kvadrant 2016

Företaget får erkännande för sin fulländade vision och leveransförmåga

New York, NY – 12 december 2016 – Information Builders, ledande inom Business Intelligence (BI), analys och integrationslösningar, meddelar att de har rankats som ledare inom Data Quality Tools i Gartners magiska kvadrant för andra året i rad. Erkännandet bygger på Gartners utvärdering av företagets förmåga att leverera datakvalitet och dataintegration samt Master Data Management (MDM) med sin datahanteringsplattform Omni-Gen™.

Information Builders lösning iWay Data Quality är ett omfattande och enhetligt verktyg som gör det möjligt för planläggningar att identifiera och åtgärda felaktig data i realtid innan det når företaget. Med hjälp av lösningen kan organisationer få möjlighet att korrigera och komplettera data för att kunna driva bättre beslutsfattande. Detta genom att säkerställa relevansen och fullständigheten i företagets information.

Information Builders Omni-Gen samlar datakvaliteten, dataintegrationen och MDM-lösningarna i ett konkurrenskraftigt paket som möter kundernas krav på stabilitet och analytisk förmåga. Omni-Gen tillåter företagare och utvecklare att arbeta effektivt och iterativt för att definiera och distribuera modeller och rensningsplaner. Detta förbättrar kommunikationen och resultaten samtidigt som det gör det möjligt för företagen att dra nytta av data mastering projects mycket tidigare, till en lägre kostnad och med mindre risk.

– Vi tror att vår position i årets magiska kvadrant för Data Quality Tools stärker vår vision och förmåga att hjälpa företag att påskynda viktiga affärsprocesser och driva tillväxt med data som är korrekt, fullständig och relevant, säger Gerald Cohen, vd för Information Builders. Omni-Gen är särskilt värdefull för alla organisationer som måste anpassa sig snabbt i osäkra företagsklimat. Plattformen gör det möjligt för organisationer att minska processtiden på sina MDM-projekt med två tredjedelar.

Få tillgång till Gartners fullständiga rapport för Data Quality Tools här.

*Gartner stöder inte någon leverantör, produkt eller tjänst som skildras i våra forskningspublikationer, och råder inte teknikanvändare att välja endast de leverantörer som har högst betyg eller är utpekade på annat vis. Gartners forskningspublikationer består av åsikter från Gartners forskningsorganisation och skall inte tolkas som fakta. Gartner frånsäger sig alla garantier, uttryckliga eller underförstådda, med hänsyn till denna forskning, inklusive garantier för säljbarhet eller lämplighet för ett visst ändamål.

Kathleen Moran
Information Builders
kathleen_moran@ibi.com

Josefine Gröndahl
Inmema PR
josefine.grondahl@inmema.com

Om Information Builders
Information Builders hjälper organisationer att omvandla data till affärsnytta. Våra mjukvarulösningar för Business Intelligence och analys, integration och dataintegritet ger människor möjlighet att fatta smartare beslut, stärka kundrelationer och driva tillväxt. Vårt engagemang för kundernas framgång är oöverträffad i branschen. Det är därför tiotusentals ledande organisationer förlitar sig på att Information Builders är en pålitlig partner. Företaget grundades 1975, vi har vårt huvudkontor i New York, NY, med kontor i Stockholm och runt om i världen, och är fortfarande ett av de största oberoende, privatägda företagen i branschen. Besök oss på informationbuilders.com följ oss på Twitter på @infobldrs, även på Facebook, och besök vår Linkedin-sida.