Strategi och styrning av informationshantering

Report this content

Den 6-7 december är det dags för Information Governance Summit på anrika Bryggarsalen i Stockholm. Här samlas företag och organisationer från olika branscher för att inspireras, ta del av best practice och diskutera kring allt som har med information governance att göra, vilket handlar om att ha en bra styrning av sin informationshantering.

Att ha en välfungerande och tydlig strategi för styrning  av informationshanteringen är komplext och utmanande, men otroligt viktigt både i säkerhetssynpunkt och för att skapa en effektiv organisation. Data och information är vad mycket av dagens, och högst troligt också morgondagens, business bygger på, vilket innebär att det är ett område som måste prioriteras. Att då ta del av hur andra jobbar med styrning och strategi av just informationshanteringen är en viktig del för att själv utveckla och förbättra sin egen information governance.

Under Information Governance Summit samlas talare, deltagare och partners som har förstått vikten av att ha en strategi och styrning på informationshanteringen för att kunna hantera de ökande informationssäkerhets- och cybersäkerhetshoten på ett effektivt sätt, men också förstått vikten av att ha struktur på sin data och information för att kunna använda den på ett optimalt sätt för att skapa affärsnytta.

Förutom säkerhetsfokus kommer konferensen fokusera på hantering av information kopplat till molnet, samt vilken betydelse GDPR kommer få ur ett governance-perspektiv och hur företag och organisationer ska hantera det.

Dagen efter konferensen blir det fördjupande workshops i cybersäkerhet samt strategigenomförande. Stort fokus ligger här på interaktioin, så att varje deltagare på ett praktiskt sätt kan utgå från sin egen verksamhet och situation när det gäller att omsätta de tips och verktyg workshopledarna delar med sig av.

Taggar: