Styrelsen föreslår 65 kronor som emissionskurs efter split

Styrelsen föreslår 65 kronor som emissionskurs efter split Aktieägarna i Information Highway AB (publ) skall på bolagsstämma den 10 januari 2000 ta ställning till styrelsens förslag om företrädesrättsemis- sion av högst 1.063.385 nya aktier i bolaget, före föreslagen split 10:1. På styrelsemöte den 29 december 1999 beslutades att för denna emission fö- reslå en kurs om 650 kronor vilket efter genomförd split motsvarar 65 kro- nor. Emissionskursen har bestämts med utgångspunkt från aktiens snittkurs under de senaste 10 börsdagarna och innebär i förhållande till denna snittkurs en rabatt om ca 30 %. I förhållande till aktuell aktiekurs innebär detta en avsevärt högre rabatt, vilket beror på den mycket kraftiga kursutveck- ling som såväl IHWY-aktien som andra aktier i Internetbolag har haft under de senaste dagarna. Beträffande övriga emissionsvillkor mm hänvisas till tidigare kallelser och pressmeddelanden. Handlingar finns tillgängliga på Information Highway ABs kontor i Sundby- berg från den 30 december 1999. Sundbyberg den 29 december 1999 Information Highway AB (publ) För ytterligare information: Göran Wågström, koncernchef Information Highway, tel 08-635 15 20 Ulf Karnell, informationschef Information Highway, 0705-14 17 39, ulf.karnell@infohwy.se Information Highway hjälper företag att ta till vara affärsmöjligheterna i den nya nätverksekonomin. Vi stärker våra kunders konkurrenskraft och gör dem framgångsrika på den digitala arenan genom att leverera internetbase- rade lösningar präglade av affärskunskap, kreativitet och teknisk spjut- spetskompetens. Information Highway grundades 1994 och idag arbetar c:a 450 personer inom affärsområdena Business, Interactive- och Technology Consulting på nio or- ter i Sverige samt i Norge, Danmark, Finland och England. Aktien är note- rad på Stockholms Fondbörs O-lista. Koncernchef är Göran Wågström. Infor- mation Highway har en kundbas på ca 200 företag och levererar lösningar åt ABB, Ericsson, Telia, ATG, Fondex, SAS, Stadium, SMHI och Locus Medicus. [Mer information på http://www.infohwy.se] ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/12/29/19991229BIT00450/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/12/29/19991229BIT00450/bit0002.pdf