Erbjudandet om förvärv av aktier i CityMail Sweden Aktiebolag fulltecknat

Report this content

Erbjudandet om förvärv av aktier i CityMail Sweden Aktiebolag övertecknades cirka 4 gånger. Allmänheten tilldelas cirka 15 procent av aktierna i erbjudandet och institutioner cirka 85 procent. Erbjudandet om köp av aktier avsåg högst 2.573.000 aktier av serie A fördelat på nyemission om 1.470.000 aktier och utförsäljning av befintliga aktier om 1.103.000. Möjligheten till utförsäljning av ytterligare 294.000 befintliga aktier kommer att utnyttjas för att täcka övertilldelning. Efter nyemissionen uppgår bolagets antal aktier till totalt 6.827.000. Priset uppgick till 68 kronor per aktie. Erbjudandet motsvarade sammanlagt cirka 195 miljoner kronor inklusive övertilldelningsaktier. I samband med erbjudandet har CityMail ansökt om notering av bolagets A-aktier på O-listan vid Stockholms fondbörs. Vid noteringen som beräknas ske den 1 juli 1998 kommer CityMail att ha cirka 1.400 aktieägare. Frågor besvaras av: Håkan Ohlsson, Informationsansvarig och Vice VD CityMail 08-709 43 00 070-752 42 01