InfoTorg tar över Bilfakta och stärker sitt erbjudande av fordonsinformation

Bisnode har tecknat avtal om att förvärva Bilfakta Sverige AB. Genom förvärvet kommer Bilfakta, Sveriges största databas med teknisk fordonsfakta, att införlivas i InfoTorg AB. I och med övertagandet stärks InfoTorgs erbjudande av fordonsinformation, till bland annat fordonsbranschen samt finans- och försäkringsbolag, med omfattande ny och historisk teknisk fakta om fordon.

InfoTorgs tjänst InfoBil ger kunderna en överblick över svenska fordon och fordonsparker med dagsaktuella uppgifter om fordonens skatteförhållanden, nuvarande och tidigare fordonsägare, tekniska data samt besiktnings- och försäkringsuppgifter. Genom att integrera Bilfaktas omfattande databas i webbtjänsten och få den sökbar på registreringsnummer, samt att utveckla nya integrerade systemlösningar skapas Sveriges bästa lösning för fordonsinformation – InfoTorg Fordon. – Vi på InfoTorg är oerhört glada över förvärvet av Bilfakta. Redan i april 2008 inledde vi ett nära samarbete genom att integrera vissa delar av Bilfaktas information i våra tjänster. Med köpet öppnas helt nya möjligheter att på allvar integrera våra lösningar och skapa nya innovativa tjänster, säger Patrik Attemark, vd, InfoTorg. – Bilfakta har haft en fantastisk resa de senaste åren. Vi har förvandlat ett anrikt förlag, grundat 1966, till ett modernt IT-företag som nu blir införlivat i Sveriges ledande informationsleverantör. Det kan inte bli bättre, säger Dennis Söderberg f.d. vd, Bilfakta. Bilfakta, som är en av Sveriges äldsta och mest omfattande bilinformationstjänster, omsätter idag cirka 4 MSEK. Erbjudandet omfattar olika produkter och tjänster till fordonsbranschen för säker och effektiv hantering av både person- och transportbilar. Företaget erbjuder också tjänster för miljö- och säkerhetsanalyser av olika fordon och fordonsflottor samt integrerade systemlösningar där kunden enkelt och effektivt söker upp rätt reservdelar till specifika bilmodeller. Övertagandet av Bilfakta sker per den 1 april. För mer information kontakta: Patrik Attemark, vd InfoTorg Telefon: 08-738 50 82, 070-838 40 92 Epost: patrik.attemark@infotorg.se Dennis Söderberg, Bilfakta Telefon: 070-310 34 03 Epost: dennis@contentcompany.se