Kommuniké från årsstämma 2018

Enligt kallelse publicerad den 27 september 2018 i Post och Inrikes Tidningar, på bolagets hemsida och genom notis i Dagens industri att kallelse skett, avhölls årsstämma i InfraCom Group AB (publ), org. nr. 559111-0787, den 25 oktober 2018.

Nedan följer en sammanfattning av de beslut som fattades av årsstämman 2018 i InfraCom:

• Resultat- och balansräkning, samt koncernresultat- och koncernbalansräkning, fastställdes
  • Stämman beslutade att det fria kapitalet skulle behandlas enligt styrelsens förslag att överföras i ny räkning
  • Styrelseledamöter och verkställande direktör gavs ansvarsfrihet
  • Styrelsen skall, för tiden intill nästa bolagsstämma har avhållits, bestå̊ av fyra ordinarie ledamöter utan suppleanter
  • Ersättning till externa styrelseledamöter ska utgå med 65 000 kr, med extern ledamot avses ledamot som inte är anställda i bolaget
  • Ersättning till bolagets revisor skall utgå̊ enligt godkänd räkning
  • Styrelsen skall för tiden intill nästa bolagsstämma ha avhållits bestå̊ av:
    • Oskar Säfström (omval)
    • Anna Petre (omval)
    • Jörgen lager (omval)
    • Bo Kjellberg (omval)
  • Stämman valde KPMG AB som revisionsbolag med Henrik Blom som huvudansvarig revisor och Fredrik Waern
  • Styrelsen bemyndigades att, med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, vid ett eller flera tillfällen, intill nästkommande ordinarie bolagsstämma, fatta beslut om nyemission av sammanlagt högst 5 000 000 aktier varvid aktiekapitalet kan komma att öka med högst 5 000 000 kronor

Det noterades att samtliga beslut fattades enhälligt. Vid årsstämman var ca 77 procent av InfraComs aktier och röster representerade.

InfraCom är en ledande aktör inom IT-infrastruktur. Bolaget äger, driver och utvecklar högkvalitativa tjänster inom molnbaserad telefoni, molnbaserade IT-tjänster, datacenters, samt datakommunikation och internetaccesser till kunder som efterfrågar hög drift- och datasäkerhet. Under verksamhetsåret 2017/18 omsatte InfraCom ca 131 miljoner kronor med ett EBITDA-resultat om ca 31 miljoner kronor.

Oskar Säfström, Styrelseordförande