Ingager lanserar kostnadsfri Facebookskola för småföretagare

Report this content

Tillsammans med LRF Medias tidning ”Driva Eget” lanserar Ingager en kostnadsfri Facebookskola för småföretagare.

-    I dagens uppkopplade samhälle, har man som företagare inte råd att vara medelmåttig. Som företagare måste kunden alltid vara i centrum och Facebook är en viktig del i detta. Oavsett om du som företagare är aktiv eller inte i sociala medier så kommer dina kunder att vara det.

-    Många företagare är rädda för Facebook och för att få negativ kritik, men kan en kund säga något negativt om ett företag så kan denne också säga något positivt, säger Jimmy Jakobsson, vd.

-    Svenska småföretagare kan tjäna pengar på Facebook om de tog kanalen på allvar. Facebook fungerar utmärkt för lokal och nischad marknadsföring och vi hoppas kunna inspirera några småföretagare med skolan.

Facebookskolan finns på Driva Egets Facebooksida, Facebook.com/drivaeget och kommer i åtta delar. Ämnen som kommer att tas upp är till exempel annonsering, tävlingar, appar och hur man får fler fans.

Jimmy Jakobsson
info@ingager.com
www.ingager.com
www.Facebook.com/ingager

Ingager är en Stockholmsbaserad byrå som hjälper företag att nå sina målsättningar på Facebook. Sedan starten 2011 har Ingager konsekvent arbetat med affärsfokus på Facebook för sina uppdragsgivare. Ingager är ett privat bolag och arbetar med uppdragsgivare såsom LRF Media, Brothers, Polarn O. Pyret, Tre Kronor och Lagerhaus.

Svenska småföretagare kan tjäna pengar på Facebook om de tog kanalen på allvar
Jimmy Jakobsson