Erikslund Shopping Center lanserar distansshoppingtjänst

Report this content

Idag, 27 november, lanserar Erikslund Shopping Center en personlig distansshoppingtjänst där man som kund kan välja att få varorna hemlevererade eller att hämta upp varorna själv vid en pick up point utomhus. Allt för att underlätta för de kunder som inte har möjlighet att ta sig till shoppingcentret för att handla.

Tjänsten finns tillgänglig onsdag till lördag mellan kl. 10.00-16.00. Beställningar som görs innan kl.15.00 levereras samma dag annars sker leverans nästa servicedag. Kunder kan beställa varor som kan bäras av en person och som får plats i en personbil.

Hemleveransen erbjuds inledningsvis inom Västerås kommun och är från den 27 november och under hela december helt kostnadsfri. Minimibeloppet för köp via tjänsten är 250kr.

– Vi har tagit fram denna tjänst för att vara så tillgängliga vi kan och underlätta för våra kunder, framförallt för dem som inte har möjlighet att ta sig till oss för att göra sina önskade inköp. Kunden får en ”personlig shoppare” tillägnad sig och det fina är att den personen sedan går till varje butik som kunden vill handla i och genomför köpen åt kunden. Kunden kan även följa med vår ”personliga shoppare” via videosamtal när de handlar, berättar Therese Karlsson, Customer Experience Leader, Erikslund Shopping Center.

Det är enkelt att använda tjänsten, kunden ringer eller mailar in sin beställning, betalar varorna med Swish och meddelar om de vill ha hemleverans eller hämta upp varorna själv.

Läs mer om distansshopping och hemleverans på hemsidan: https://www.erikslundshoppingcenter.se/sv-se/distansshopping-och-hemleverans

Kunden kan beställa från alla Erikslund Shopping Centers butiker undantaget receptbelagda läkemedel, livsmedel, spelkuponger, tobak, alkohol eller andra varor med åldersgräns. Om kund vill beställa hämtmat från caféer och restauranger hänvisas man till de alternativ som redan finns t.ex. Wolt. IKEA erbjuder sin egen Click & Collect tjänst så servicen innefattar i dagsläget inte produkter från IKEAs sortiment.

För mer information kontakta:
Therese Karlsson
Customer Experience Leader, Erikslund Shopping Center