INGO har öppnat ny automatstation i Högsby

Report this content

Bensinbolaget INGO har öppnat ytterligare en automatstation i Högsby. Stationen är belägen på Kyrkogatan 41 och kommer att erbjuda produkterna 95, Diesel och E85 till ett lågt pris.

- Vi är mycket glada och stolta över att öppna vår första station i Högsby. Det ska alltid vara trevligt och tryggt att tanka på våra automatstationer och det har även varit vår strategi redan från starten. Alla våra stationer ska därför vara väl upplysta, rena och inbjudande, säger Christel Nettelvik, Chef för INGO.

INGO (tidigare JET) öppnade sina första automatstationer i Sverige redan 1978 och har sedan starten inriktat sig på att sälja drivmedel till ett lågt och rättvist pris. INGO finns runt om i Sverige med cirka 265 automatstationer. Innan årsskiftet planeras ytterligare etableringar runt om i landet.

- Bensinmarknaden i Sverige präglas av hård konkurrens. INGO har redan från starten varit den ledande prispressaren både nationellt och lokalt. Vi har framgångsrikt arbetat med att erbjuda kunderna fasta låga priser - och den strategin håller vi fast vid. Även viktigt att lyfta att de eventuella kort som tidigare har använts vid den aktuella stationen fortsatt går att använda, avslutar Christel Nettelvik.

För mer information, vänligen kontakta:

Christel Nettelvik, Chef för INGO
E-mail: christel.nettelvik@ingofuel.com

Irmgard Mårtensson, Kommunikationschef, INGO
E-mail: irmgard.martensson@ingofuel.com
Mobil: + 46 70 375 42 35

INGO (tidigare JET) öppnade sina första automatstationer i Sverige redan 1978 och har sedan starten inriktat sig på att sälja drivmedel till ett lågt och rättvist pris. INGO finns representerat i Sverige med cirka 265 automatstationer och i Danmark med cirka 130 automatstationer. Sedan 2012 ägs INGO av det kanadensiska bolaget Alimentation Couche Tard.

Taggar: