• INGO/

INGO lanserar sin första automattvätt i Sverige under namnet INGO CARWASH

Report this content

Nu öppnar bensinbolaget INGO sin första automattvätt i Sverige och bensinstationen på Järnavägen 1 i Nykvarn är först ut. INGO:s automattvätt i Nykvarn kommer erbjuda flera olika typer av tvättprogram i olika prisklasser, alltid i lägsta prissiktet. INGO:s automatstation är miljövänlig då allt avloppsvatten som förbrukats renas och återanvänds för minimal miljöpåverkan och alla tvättmedel är Svanenmärkta.

Bensinbolaget INGO öppnar idag sin första automattvätt i Sverige under namnet INGO CARWASH. INGO:s första automattvätt är belägen på Järnavägen 1 i Nykvarn och som kund kan man välja mellan olika tvättprogram i olika prisklasser från 129 kronor. Som alltid på INGO erbjuds kunderna drivmedel i lägsta prissiktet, det gäller även vår nya biltvätt INGO CARWASH.

- Bensinmarknaden i Sverige präglas av hård konkurrens. INGO har redan från starten varit den ledande prispressaren både nationellt och lokalt. Vi har framgångsrikt arbetat med att erbjuda kunderna fasta låga priser - och den strategin håller vi fast vid, även när det kommer till INGO CARWASH, säger Jeremy Knights, Chef för INGO Sverige.

INGO:s automattvättar är miljövänliga och av bästa kvalitet. Allt avloppsvatten som genereras från biltvätten renas och återanvänds för minimal miljöpåverkan och alla tvättmedel är Svanenmärkta. Våra borstar är av högsta kvalitet, effektiva, skonsamma och mjuka mot lack och andra ytor. Vi erbjuder också ett borstfritt tvättprogram.

- Vi är mycket glada och stolta över att öppna vår första automattvätt i Sverige. Vi ser fram emot att erbjuda kunder som besöker vår bensinstation i Nykvarn möjligheten att tvätta bilen i samband med besöket. Sedan några veckor tillbaka har vi dessutom en gör-det-själv biltvätt i Västerås. Vi ser fram emot att rulla ut INGO CARWASH på fler INGO stationer framöver, avslutar Jeremy Knights.

För mer information, vänligen kontakta:
Jeremy Knights, Chef för INGO Sverige
jeremy.knights@ingofuel.com
Mobil:
+46 70 429 65 71

Irmgard Mårtensson, Kommunikationschef, INGO
E-mail: irmgard.martensson@ingofuel.com

Mobil: + 46 70 375 42 35

INGO (tidigare JET) öppnade sina första automatstationer i Sverige redan 1978 och har sedan starten inriktat sig på att sälja drivmedel till ett lågt och rättvist pris. INGO finns representerat i Sverige med cirka 290 automatstationer och i Danmark med cirka 155 automatstationer. Sedan 2012 ägs INGO av det kanadensiska bolaget Alimentation Couche Tard.