INGO utökar sitt miljö- och säkerhetsarbete i Uppsala

Report this content

När bensinbolaget INGO i torsdags förra veckan hissade ned en ny cistern på stationen i Vilan, Uppsala, förstärkte man sitt miljö- och säkerhetsarbete och utökade sin cisternkapacitet.

INGO arbetar ständigt med att vara innovativa och ligga i framkant på marknaden vad gäller miljö- och säkerhetsarbete. Genom att utöka cisternkapaciteten med en ny och större cistern på stationen i Uppsala bibehålls ett hållbarhetstänk och medför att transporter för påfyllning av drivmedel till stationen minskar. Den tidigare använda cisternen har uppgraderats för att klara de ökade kraven inom vattenskyddsområde. Projektet är INGO:s första och de nya vattenskyddsföreskrifterna ska vara åtgärdade på samtliga stationer som ligger på vattenskyddsområde senast den 1 januari 2022. INGO har idag ca 30 stationer i Sverige som ligger på vattenskyddsområde

-          Vi är väldigt glada att kunna fortsätta vårt hållbarhetstänk och erbjuda ännu en tryggare miljö för våra kunder. Det ska vara trevligt och säkert att tanka på våra stationer, säger Christel Nettelvik, chef för INGO.

Den nya cisternen som hissades ned på stationen Vilan i Uppsala på torsdagen den 17 januari 2019, innebär också ännu en säkrare station. Dels för trafiken då transportbilen åker färre gånger men också för kunderna vid påfyllning. Cisternen är dubbelmantlad och har dubbla väggar för att stärka säkerheten vid eventuellt läckage och har en indikator som larmar om en vägg skulle gå sönder. Risken för läckage minimeras dessutom genom ett sekundärt skydd som säkerställer omhändertagandet av eventuellt spill och utlakning.

För mer information, vänligen kontakta:

Christel Nettelvik, Chef för INGO
E-mail: christel.nettelvik@ingofuel.com

Irmgard Mårtensson, Kommunikationschef
E-mail: irmgard.martensson@ingofuel.com
Mobil: + 46 70 375 42 35

INGO (tidigare JET) öppnade sina första automatstationer i Sverige redan 1978 och har sedan starten inriktat sig på att sälja drivmedel till ett lågt och rättvist pris. INGO finns representerat i Sverige med cirka 260 automatstationer och i Danmark med cirka 130 automatstationer. Sedan 2012 ägs INGO av det kanadensiska bolaget Alimentation Couche Tard.

Taggar: