Inhalation Sciences levererar en större order till ett värde av ca 3 MSEK till ett ledande läkemedelsföretag i USA

Inhalation Sciences (ISAB) har skickat en stor order till en för bolaget ny farmaceutisk kund i USA. Beställningen, ursprungligen annonserad i December 2019, innehåller en PreciseInhale® aerosolgenerator och ett DissolvIt® in vitro-verktyg, den tredje av denna modul som levereras inom veckor efter dess kommersiella lanseringen.

”De preliminära försäljningssiffrorna för första kvartal 2020 är 5,7 MSEK, vilket i sin tur, innebär det bästa kvartalet under ISAB’s historia”, säger ISABs VD Manoush Masarrat. ”Att teamet lyckas prestera och leverera en så stor order nu, trots de rådande osäkerheterna kring COIVD-19, visar på deras enastående professionalism och engagemang. ”

Beställningen kommer från ett ledande läkemedelsföretag. Det är deras första instrumentbeställning av Inhalation Sciences. Köparen har en omfattande pipeline och detta PreciseInhale-system planeras användas vid ett av dess USA-baserade anläggningar. Detta är Inhalation Sciences andra PreciseInhale som levereras till USA. Det totala värdet på beställningen är 317 000 USD. Förutom PreciseInhale och DissolvIt inkluderar ordern en intra-trakeal intuberingsexponeringsmodul och en Nose-Only exponeringsmodul.

"Detta bekräftar intresset av vår teknologi och hur företag verkligen värderar den data PreciseInhale levererar," säger VD Manoush Masarrat.

Informationen tillhandahölls via ovanstående kontaktperson för offentliggörande den 1 april, 2020.