Inify Laboratories AB (publ) – kommuniké från årsstämma

Report this content

Inify Laboratories AB, org. nr. 559345-4431, har den 14 maj 2024 hållit årsstämma i företagets lokaler. Totalt var 30 133 104 aktier representerade på bolagsstämman, vilket motsvarar 66,61 % av det totala antalet aktier och röster. Stämman beslutade, med erforderlig majoritet, i samtliga ärenden i enlighet med styrelsens publicerade förslag. Nedan följer en sammanfattning av de huvudsakliga beslut som fattades, för ytterligare detaljer hänvisas till kallelsen som finns tillgänglig på bolagets hemsida.

Fastställande av räkenskaperna

Årsstämman fastställde balans- och resultaträkning för perioden 2023-01-01 – 2023-12-31.

Resultatdisposition

Årsstämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att årets förlust enligt den fastställda balansräkningen disponeras i enlighet med förslaget i förvaltningsberättelsen,

Ansvarsfrihet

Styrelsens ledamöter och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret.

Arvoden

Ersättning till styrelse och revisorer beslutades enligt följande:

•          Ersättning till styrelsens ordförande är 325 000 kr för perioden intill nästa bolagsstämma.
  •          Ersättning till övriga styrelseledamöter, som inte är huvudägare, är 225 000 kr för perioden intill nästa bolagsstämma.
  •          Ersättning till revisor utgår mot faktura, efter godkännande av bolaget.

Styrelse och revisor

Styrelseledamöterna Olof Sandén, Martin Ingvar och Magne Jordanger omvaldes. Grant Thornton Sweden AB omvaldes som revisionsbolag med Joakim Söderin som huvudansvarig revisor.

För mer information, vänligen kontakta VD Fredrik Palm (fredrik.palm@inify.com) eller besök https://www.inify.com

Om Inify Laboratories

Inify Laboratories erbjuder cancerdiagnostik genom ultramoderna laboratorietjänster inom histopatologi. Kvalitet och svarstider optimeras med hjälp av ett helt digitalt, standardiserat och AI-assisterat arbetsflöde. Initialt genomförs diagnostik av prostatacancer. Konceptet är skalbart och kan utökas till att innefatta andra diagnoser.

Tjänsten innefattar hela provhanteringskedjan från logistik och vävnadsberedning till diagnostisering, som alltid utförs av en patolog. Diagnosen assisteras av vår egen AI, som i kliniska utvärderingar har visat sig ha världsledande precision. Hela arbetsflödet stöds av ett skräddarsytt processhanteringssystem.

Inify Laboratories är baserat i Sverige och blev fristående 2022 genom en avknoppning från ContextVision, som har 40 års erfarenhet inom digitala bilder för medicinsk diagnostik. Bolaget är noterat på Euronext Growth Oslo med ticker INIFY

Denna information är föremål för upplysningskraven enligt 5 -12 § i den Norska lagen om värdepappershandel.