Inission AB (publ) utser ABG Sundal Collier till likviditetsgarant

Inission AB (publ) (”Inission” eller "Bolaget") har utsett ABG Sundal Collier ("ABGSC") till likviditetsgarant för Bolagets aktier noterade på Nasdaq First North Growth Market. Åtagandet sker inom ramen för Nasdaq Stockholms regelverk avseende likviditetsgaranter. ABGSC förbinder sig att löpande kvotera priser i Inissions aktie i enlighet med de vid var tid rådande minimikraven för likviditetsgaranter som fastställts av Nasdaq Stockholm. Syftet är att förbättra aktiens likviditet och minska spreaden. ABGSC:s uppdrag påbörjas den 28 april 2023.

Fredrik Berghel, VD Inission AB

fredrik.berghel@inission.com

Denna information är sådan information som Inission AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 april 2023 kl. 15:30 CET.

Inission är en totalleverantör av skräddarsydda tillverknings-tjänster och produkter inom avancerad industriell elektronik och mekanik. Våra tjänster täcker hela produktens livscykel, från utveckling och design till industrialisering, volymproduktion och eftermarknadstjänster. Inission har verksamheter i Sverige, Norge, Finland, Estland, Italien, USA och Tunisien.

Inission har en stark värdedriven företagskultur av entreprenörskap och passion vilket har resulterat i en sammanlagd omsättning på 1,9 miljarder kronor med i snitt 936 anställda under 2022. Inission är noterat på Nasdaq First North Growth Market med Nordic Certified Adviser AB som certifierad rådgivare.

Inissions erbjudande är uppdelat i två affärsområden; Kontraktstillverkning av elektroniska och mekaniska produkter under varumärket Inission och Kraftelektronik och system under varumärket Enedo. Rapporter arkiveras på www.inission.com/investor-relations.
Inission AB, Lantvärnsgatan 4, 652 21 Karlstad. Org.nr. 556747-1890

---------------------------

Inission AB (publ) appoints ABG Sundal Collier as liquidity provider

Inission AB (publ) (“Inission” or the “Company”) has appointed ABG Sundal Collier (“ABGSC”) as liquidity provider for the Company’s shares listed on Nasdaq First North Growth Market. The commitment takes place within the framework of Nasdaq Stockholm’s rules on liquidity providers. ABGSC undertakes to continuously during the opening hours quote prices for Inission’s share in accordance with the at all time prevailing minimum requirements for liquidity providers set out by Nasdaq Stockholm aiming at improving the liquidity of the share and reducing the spread. ABGSC’s assignment commences on April 28, 2023.

Fredrik Berghel, CEO Inission AB
fredrik.berghel@inission.com

This information is information that Inission AB is obliged to make public pursuant to the EU Market Abuse Regulation. The information was submitted, through the care of the above contact person, for publication at 15:30 CET on April 27, 2023.

Inission is a total supplier of customized manufacturing services and products in advanced industrial electronics and mechanics. Our services cover the entire product life cycle, from development and design to industrialization, volume production and aftermarket services. Inission has operations in Sweden, Norway, Finland, Estonia, Italy, the USA and Tunisia.

Inission has a strong value-driven corporate culture of entrepreneurship and passion, which has resulted in a combined turnover of SEK 1.9 billion with an average of 936 employees in 2022. Inission is listed on Nasdaq First North Growth Market with Nordic Certified Adviser AB as a certified advisor.

Inission’s offer is divided into two business areas; Contract manufacturing of electronic and mechanical products under the brand Inission and Power electronics and systems under the brand Enedo. Reports are archived at www.inission.com/en.

Inission AB, Lantvärnsgatan 4, 652 21 Karlstad
org.no. 556747-1890