Inission innovation award 2021 har öppnat – Tävla om 1 miljon kr

Nu har den åttonde upplagan av Inission innovation award öppnat. Alla bolag med en innovation innehållande elektronik får delta och i potten ligger 1 miljon kronor. Ytterligare 50 000 kr delas ut under finalen i form av Publikens pris. En nyhet för i år är att tävlingen avgörs tillsammans med Ny Teknik och deras final av 33-listan.

Inission innovation award grundades 2012 och sedan dess har sju vinnare utsetts. Syftet med tävlingen är att hjälpa entreprenörer och idéer att växa och frodas. Vinnaren av Inission innovation award erbjuds utvecklings- industrialiserings- och produktionstjänster från Inission värt 1 000 000 kr. Dessutom delas Publikens pris ut. Det är ett fristående pris där publiken avgör vem av finalisterna som är bäst. Vinnaren av Publikens pris får 50 000 kr.

Årets jury består av Inissions ägare och representanter från Almi, Nordea och Ny Teknik. De utser de tre bästa bidragen som bjuds med till Stockholm där de ska presentera sina innovationer inför juryn. Finalen avgörs den 21 oktober framför publik och press under Ny Tekniks final av 33-listan. Publiken röstar fram sin egen favorit och finalen avslutas med att juryn presenterar vinnaren av Inission innovation award. Bland besökarna finns journalister, investerare, myndigheter och organisationer.

På www.inission.com finns mer information för de som vill delta i tävlingen.

Tidigare vinnare av Inission innovation award
Inission innovation award har sedan starten utsett sju vinnande innovationer. Bland annat ett instrument för diagnosticering av perifera nervskador, ett smart trafiksystem med 3D och AI och ett system som monteras i utryckningsfordon för att varna andra bilister om dess närvaro. Senast vann Blixt Tech AB med sin digitala brytare - en enhet som inte bara kan bryta elen, utan också styra, mäta och kommunicera med allt som är anslutet till elnätet.

Om 33-listan
Med 33-listan lyfter Ny Teknik fram nytänkande, unga svenska teknikföretag som vågar bryta regler och bana väg för ny teknik. Den 21 oktober 2021 träffas de 33 vinnande bolagen tillsammans med analytiker som gjort listan, journalister, investerare, myndigheter, organisationer och spännande gäster som berättar om sin syn på den svenska startup-scenen.

Inission innovation award i samarbete med: Ny Teknik, Nordea och Almi

Olle Hulteberg, Marknadschef Inission AB
0707-202444
olle.hulteberg@inission.com

Inission är en lönsam totalleverantör som erbjuder krävande industrikunder i Norden kompletta elektroniska och mekaniska produkter av högsta kvalité. Våra tjänster täcker in hela produktlivscykeln, från utveckling och konstruktion till industrialisering, volymproduktion och eftermarknad. Genom att kombinera detta med logistiktjänster och en produktion baserad på hög flexibilitet, kundanpassning och korta ledtider blir vårt erbjudande mycket konkurrenskraftigt. Inission har produktionsenheter i Stockholm, Västerås, Borås, Munkfors, Malmö, Løkken Verk (Norge), Lohja (Finland), Lagedi och Tallinn (Estland). Inission är noterade på Nasdaq First North Growth Market.