Inission Malmö bygger ut

För att kunna möta kundernas efterfrågan expanderar Inission Malmö sin produktionsyta. Utbyggnaden förväntas vara klar under andra kvartalet nästa år och innebär en utvidgning av produktionsytan med cirka 50%.

- Vi ser ett stort behov av mer kapacitet. Hittills har vi löst det genom lastbalansering och investeringar i utrustning för mer avancerad produktion. För att bli både mer konkurrenskraftiga och ytterligare höja kapaciteten blir nästa steg att utöka produktionsytan. Den nya delen kommer dessutom vara helt klimatkontrollerad, vilket skapar de bästa tänkbara förutsättningarna för elektroniktillverkning, säger Inission Malmös VD Carl Lidén.

I samband med utbyggnaden genomförs även ett antal teknik- och miljöinriktade investeringar. I oktober byttes all fabriksbelysning ut till LED och i november sker ytterligare uppdateringar av befintlig fastighet.

Carl Lidén, VD Inission Malmö AB
carl.liden@inission.com

Inission är en totalleverantör av skräddarsydda tillverkningstjänster och produkter inom avancerad industriell elektronik och mekanik. Våra tjänster täcker hela produktens livscykel, från utveckling och design till industrialisering, volymproduktion och eftermarknadstjänster. Inission har verksamheter i Sverige, Norge, Finland, Estland, Italien, USA och Tunisien.
Inission har en stark värdedriven företagskultur av entreprenörskap och passion vilket de senaste 12 månaderna har resulterat i en omsättning på cirka 2 miljarder kronor med cirka 1000 anställda. Inission är noterat på Nasdaq First North Growth Market med Nordic Certified Adviser AB som certifierad rådgivare.
Inissions erbjudande är uppdelat i två affärsområden; Kontraktstillverkning av elektroniska och mekaniska produkter under varumärket Inission och Kraftelektronik och system under varumärket Enedo. Rapporter arkiveras på
www.inission.com/investor-relations.

Informationen lämnades för offentliggörande den 2 november 2023 kl. 18:00 CET.

Inission Malmö is expanding

In order to meet customer demand, Inission Malmö is expanding its production area. The expansion is expected to be completed in the second quarter of next year and involves an expansion of the production area by approximately 50%.

- We see a great need for more capacity. So far we have solved it by allocating available capacity and by investing in equipment for more advanced production.
In order to become both more competitive and further increase capacity, the next step is to expand the production area. The new part will be fully climate-controlled, which creates the best possible conditions for electronics manufacturing, says Carl Lidén CEO Inission Malmö.

In connection with the expansion, several technology- and environment-oriented investments are also carried out. In October, all factory lighting was replaced with LED, and in November further updates to the existing property will take place.

Carl Lidén, CEO Inission Malmö AB
carl.liden@inission.com

Inission is a total supplier of customized manufacturing services and products in advanced industrial electronics and mechanics. Our services cover the entire product life cycle, from development and design to industrialization, volume production and aftermarket services. Inission has operations in Sweden, Norway, Finland, Estonia, Italy, the USA, and Tunisia.
Inission has a strong value-driven corporate culture of entrepreneurship and passion, which has over the past 12 months resulted in a turnover of approx. SEK 2 billion with approx. 1000 employees. Inission is listed on Nasdaq First North Growth Market.
Inission’s offer is divided into two business areas; Contract manufacturing of electronic and mechanical products under the brand Inission and Power electronics and systems under the brand Enedo.

The information was submitted for publication on November 2, 2023 at 18:00 CET.