Kompletterande information avseende Inissions förvärv av SKEAB Elektronik AB

Inission AB (publ) ("Inission") har som tidigare kommunicerats ingått avtal om förvärv av SKEAB Elektronik AB ("SKEAB").

Köpeskillingen uppgår till SEK 17,3 miljoner kontant inkluderande en fordran på säljaren på SEK 5,6 miljoner som ska återbetalas vid tillträdet. Köpet finansieras med hälften från egen kassa och resterande hälft med lån från vår husbank enligt Inissions vanliga villkor.

Den slutliga köpeskillingen erläggs vid tillträdet och kan komma att justeras beroende på den genomlysning, s k due dilligience som ska genomföras före tillträdet.

Inission och SKEABs verksamheter kompletterar varandra väl och en rad positiva synergieffekter förväntas genom Förvärvet.

Om SKEAB
SKEAB Elektronik är ett lönsamt bolag som arbetar med tillverkning av produkter innehållande modern elektronik. SKEAB Elektronik har 25 års erfarenhet i branschen med bred kompetens och utrustning för uppdrag från prototyp och serietillverkning till testning och leverans. Företaget omsätter ca 40 miljoner och har 28 anställda. SKEAB Elektronik är även godkända av Svensk Kärnkraftsindustri genom Forsmarks Kraftgrupp och en Achilles godkänd leverantör för Power & Tech.
Mer information om SKEAB finns att läsa på www.skeab.com

Inission är en totalleverantör för skräddarsydda tillverknings- och logistiktjänster inom avancerad industrielektronik. Koncernen består av moderbolaget Inission AB samt de helägda dotterbolagen Inission TRIAB AB i Stockholm, Inission Göteborg AB, Inission Munkfors AB, Inission Pajala AB, Inission Montronic AB i Sösdala samt det estniska bolaget Inission Tallinn OÜ. Inission omsätter ca 300 MSEK, har ca 190 anställda och är noterat på Nasdaq First North. Certified Adviser är Avanza Bank.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Fredrik Berghel, Koncernchef Inission
fredrik.berghel@inission.com