Mathias Larsson ny VD för Inission Munkfors AB

(An English version of the press release can be found below)

Mathias Larsson är ny VD för Inission Munkfors AB. Mathias är civilingenjör i maskinteknik och kommer senast från rollen som VD på Anva Polytech AB. Mathias har många års erfarenhet från ledande befattningar inom olika branscher som EMS, aerospace och elastomerer.

- Med mina tidigare erfarenheter hoppas jag att kunna bidra ytterligare till Inission Munkfors utveckling. En av mina största drivkrafter är att vilja förändra, förbättra och se resultatet. Men det måste göras tillsammans. Inission Munkfors är ett företag med inspirerande människor som både vill och kan vara en del i det arbetet, säger Mathias Larsson VD Inission Munkfors AB.

- Jag är glad över att kunna hälsa Mathias välkommen till Inission. Han har goda ledaregenskaper, bred erfarenhet av elektronikindustrin och djup kunskap om förändringsarbete inom industrin. Detta kommer bidra till Inissions fokus under vår fortsatta utvecklingsresa, säger Fredrik Berghel CEO Inission AB.

Mathias Larsson, VD Inission Munkfors AB
Mathias.larsson@inission.com

Inission är en totalleverantör av skräddarsydda tillverkningstjänster och produkter inom avancerad industriell elektronik och mekanik. Våra tjänster täcker hela produktens livscykel, från utveckling och design till industrialisering, volymproduktion och eftermarknadstjänster. Inission har verksamheter i Sverige, Norge, Finland, Estland, Italien, USA och Tunisien.
Inission har en stark värdedriven företagskultur av entreprenörskap och passion vilket de senaste 12 månaderna har resulterat i en omsättning på cirka 2 miljarder kronor med cirka 1000 anställda. Inission är noterat på Nasdaq First North Growth Market med Nordic Certified Adviser AB som certifierad rådgivare.
Inissions erbjudande är uppdelat i två affärsområden; Kontraktstillverkning av elektroniska och mekaniska produkter under varumärket Inission och Kraftelektronik och system under varumärket Enedo. Rapporter arkiveras på www.inission.com/investor-relations.

Informationen lämnades för offentliggörande den 28 september 2023 kl. 14:00 CET.

----------------------------------------------------------------------------
English version of the press release:

Mathias Larsson new CEO at Inission Munkfors AB

Mathias Larsson is the new CEO at Inission Munkfors AB. Mathias has a Master of Science in Mechanical Engineering and was most recently CEO at Anva Polytech AB. Mathias has many years of experience from leading positions in various industries such as EMS, aerospace and elastomers.

- With my previous experiences, I hope to be able to contribute further to Inission Munkfor's development. One of my biggest driving forces is wanting to change, improve and see the result. But it must be done together. Inission Munkfors is a company with inspiring people who both want and can be part of that work, says Mathias Larsson, CEO of Inission Munkfors AB.

- I am happy to welcome Mathias to Inission. He has good leadership skills, broad experience of the electronics industry and deep knowledge of improvement work within the industry. This will contribute to Inission's focus during our continued development, says Fredrik Berghel CEO Inission AB.

For more information:
Mathias Larsson, CEO Inission Munkfors AB
mathias.larsson@inission.com
+46 705 40 24 52

About Inission
Inission is a total supplier of customized manufacturing services and products in advanced industrial electronics and mechanics. Our services cover the entire product life cycle, from development and design to industrialization, volume production and aftermarket services. Inission has operations in Sweden, Norway, Finland, Estonia, Italy, the USA, and Tunisia.
Inission has a strong value-driven corporate culture of entrepreneurship and passion, which has over the past 12 months resulted in a turnover of approx. SEK 2 billion with approx. 1000 employees. Inission is listed on Nasdaq First North Growth Market.
Inission’s offer is divided into two business areas; Contract manufacturing of electronic and mechanical products under the brand Inission and Power electronics and systems under the brand Enedo.

The information was submitted for publication on 28 September 2023 at 14:00 CET.