MLB Electronics Oy har fusionerats med Inission Lohja Oy

(An English version of the press release can be found below)

Finska MLB Electronics Oy, dotterbolag till Inission AB, har flyttat sin verksamhet till Inission Lohjas lokaler och slåtts samman till en juridisk enhet genom en så kallad fusion. Framöver verkar bolagen under namnet Inission Lohja Oy.

- Att ha all kapacitet, resurser och kompetens samlade på en plats innebär att vi kan ge bättre service till våra kunder, förbättra vår operativa effektivitet och leverera högkvalitativa lösningar ännu snabbare. Vi kan också erbjuda ett bredare utbud av tjänster inom elektronik och mekanik, allt från prototyper till volymtillverkning. Tillsammans utgör vi en solid grund för vår tillväxt på den finska EMS-marknaden, säger Pekka Väyrynen VD Inission lohja.

Fusionen kräver inga åtgärder från Inission Lohjas och MLBs kunder men innebär bl. a. att befintliga kontrakt har överförts till Inission Lohja Oy samt att fakturering till bolagen görs via namnet Inission Lohja Oy.

Om Inission Lohja
Inission Lohja är en tillverkande tjänsteleverantör av elektronik men också en partner inom mekanik och elektromekanik. Erbjudandet inom mekanik består av tillverkning av specialdesignade enheter av plåt som är populära inom energiteknologi och hos kunder relaterade till ventilations- och renluftslösningar. Erbjudandet inom elektromekanik består högkvalitativa mekaniska produkter kombinerat med elektroniktillverkning. Dessa totallösningar är populära speciellt inom försvars- och säkerhetssektorerna.

Pekka Väyrynen, VD Inission Lohja Oy
pekka.vayrynen@inission.com
+358 50 555 1516

Inission är en totalleverantör av skräddarsydda tillverkningstjänster och produkter inom avancerad industriell elektronik och mekanik. Våra tjänster täcker hela produktens livscykel, från utveckling och design till industrialisering, volymproduktion och eftermarknadstjänster. Inission har verksamheter i Sverige, Norge, Finland, Estland, Italien, USA och Tunisien. Inission har en stark värdedriven företagskultur av entreprenörskap och passion vilket de senaste 12 månaderna har resulterat i en omsättning på cirka 2 miljarder kronor med cirka 1000 anställda. Inission är noterat på Nasdaq First North Growth Market med Nordic Certified Adviser AB som certifierad rådgivare. Inissions erbjudande är uppdelat i två affärsområden; Kontraktstillverkning av elektroniska och mekaniska produkter under varumärket Inission och Kraftelektronik och system under varumärket Enedo. Rapporter arkiveras på www.inission.com/investor-relations.

Informationen lämnades för offentliggörande den 28 november 2023 kl. 09:00 CET.

----------------------------------------------------------------------------
English version of the press release:

MLB Electronics Oy has been merged with Inission Lohja Oy

Finnish MLB Electronics Oy, a subsidiary of Inission AB, has moved its operations to Inission Lohja's premises and merged into a legal entity through a so-called merger. Going forward, the companies will operate under the name Inission Lohja Oy.

- Having all capacity, resources and competence gathered in one place means that we can provide better service to our customers, improve our operational efficiency and deliver high-quality solutions even faster. We can also offer a wider range of services in electronics and mechanics, everything from prototypes to volume manufacturing. Together, we form a solid foundation of growth on the Finnish EMS market, says Pekka Väyrynen, CEO of Inission lohja.

The merger does not require any measures from Inission Lohja's and MLB's customers, but it´s worth noting that existing contracts have been transferred to Inission Lohja Oy and invoicing to the companies is made via the name Inission Lohja Oy.

About Inission Lohja
Inission Lohja is a manufacturing service provider of electronics but also a partner in mechanics and electromechanics. The offer in mechanics consists of manufacturing of specially designed units of sheet metal that are popular in energy technology and with customers related to ventilation and clean air solutions. The offer in electromechanics consists of high-quality mechanical products combined with electronics manufacturing. These total solutions are popular especially in the defense and security sectors.

For more information:
Pekka Väyrynen, CEO Inission Lohja Oy
pekka.vayrynen@inission.com
+358 50 555 1516

About Inission
Inission is a total supplier of customized manufacturing services and products in advanced industrial electronics and mechanics. Our services cover the entire product life cycle, from development and design to industrialization, volume production and aftermarket services. Inission has operations in Sweden, Norway, Finland, Estonia, Italy, the USA, and Tunisia. Inission has a strong value-driven corporate culture of entrepreneurship and passion, which has over the past 12 months resulted in a turnover of approx. SEK 2 billion with approx. 1000 employees. Inission is listed on Nasdaq First North Growth Market. Inission’s offer is divided into two business areas; Contract manufacturing of electronic and mechanical products under the brand Inission and Power electronics and systems under the brand Enedo.

The information was submitted for publication on November 28, 2023 at 09:00 CET.