Nu har Inission innovation award 2019 öppnat

Nu har den sjunde upplagan av Inissions och Prevas uppmärksammade innovationstävling öppnat. Alla bolag med en innovation innehållande elektronik är välkomna att delta och i potten ligger utvecklingstjänster från Prevas värt 250000 kr och tillverkningstjänster från Inission värt 1000000 kr. Nytt för i år är att ytterliggare 50000 kr delas ut i form av Publikens pris.

ANMÄLAN
Att anmäla sig till tävlingen är enkelt och tar bara några minuter. Maila till tavling@inission.com och ange följande kontaktinfo:

- Namn
- Adress
- Telefonnummer
- Mailadress

I ämnesraden skriver ni Intresserad. Då skickas ”Tävlingsregler och formella krav” samt ”Mall för affärsplan” till er mail. Senast den 4 mars 2019 ska hela ansökan vara inlämnad.

FINALEN
Juryn består av Inissions ägare och representanter från Prevas, Almi Företagspartner AB, Nordea och NyTeknik. De utser de tre bästa bidragen och offentliggör finalisterna den 18 mars. De tre finalisterna bjuds med till Göteborg där de den 26 mars ska övertyga juryn i ett Draknästet-liknande koncept. Finalen avgörs på Stora scenen den 27 mars mitt under pågående Elektronik 2019 i Easyfairs nybyggda Åbymässa-komplex. Finalisterna får presentera sina innovationer inför allmänhet och press och därefter utses vinnaren av Publikens pris. Finalen avslutas med att juryn offentliggör vinnaren av Inission innovation award.

VINSTEN
Vinnaren får industrialiserings- och tillverkningstjänster till ett värde upp till 1 000 000 kronor. Vinnaren får då tillgång till hela Inissions produktionsresurser och kompetens för att industrialisera och producera sin innovation. Genom Prevas erbjuds dessutom vinnaren utvecklingstjänster till ett värde upp till 250 000 kr. Prissumman på totalt 1 250 000 kr kan användas under ett år.

Nytt för i år är Publikens pris. Under finalen får finalisterna möjligheten att övertyga publiken att just deras innovation är bäst. Publikens pris består av 50 000 kr.

Inission innovation award i samarbete med Nordea, Prevas, Almi och NyTeknik.

KONTAKTPERSON
Olle Hulteberg, Marknadschef Inission AB

olle.hulteberg@inission.com

Maria Månsson, Director innovation and research, Prevas AB
maria.mansson@prevas.se

Inission är en lönsam totalleverantör som erbjuder krävande industrikunder i Norden tillverknings- och logistiktjänster för kompletta elektroniska produkter. Vi tar gärna ansvar för utveckling och produktförvaltning under hela produktens livscykel. Genom att hjälpa våra kunder att tidigt designa produkterna på ett smart sätt och krydda produktionen med hög flexibilitet, kundanpassning och korta ledtider blir vårt erbjudande mycket konkurrenskraftigt. Inission har produktionsenheter i Stockholm, Borås, Munkfors, Pajala, Malmö, Trondheim och Tallinn. Inission äger också ett säljbolag i Köpenhamn. Inission är noterade på Nasdaq First North.

www.inission.com