Vem vinner nionde upplagan av Inission innovation award?

Efter förra årets succé har Inission öppnat den nionde upplagan av Inission innovation award, tävlingen för alla bolag med en innovation som innehåller elektronik. I potten ligger värdefull publicitet och tjänster från Inission till ett värde av 1 000 000 kr.

Inission innovation award grundades 2012 med syftet att hjälpa entreprenörer att växa och frodas. Sedan dess har åtta vinnare utsetts och senast bjöd tävlingen på en storslagen inramning när den avgjordes under Ny Tekniks avslutning av 33-listan.

- Den uppmärksamhet som vinnaren drar till sig är välförtjänt och behövs. Att ta en innovation till en kommersiell framgång är verkligen inte lätt. Uppmärksamheten och vinsten kan vara helt avgörande för att ta det avgörande steget vilket flera tidigare vinnare har gjort och jag hoppas på ännu fler i år. Tävlingen är också ett sätt att skapa uppmärksamhet för en bransch som efter flera års kämpande nu har vind i seglen, säger Inissions Marknadschef Olle Hulteberg.

Vinnaren av Inission innovation award erbjuds utvecklings- och tillverkningstjänster till ett värde av 1 000 000 kr. Dessutom delas Publikens pris ut, ett fristående pris där publiken avgör vem av finalisterna som är bäst. Vinnaren av Publikens pris får 50 000 kr kontant.

Årets jury består av Inissions ägare och representanter från Embracer group, Almi, Nordea och Ny Teknik. De utser tre finalister som bjuds med till Stockholm där de ska presentera sina innovationer inför juryn. Finalen avgörs den 10 november på Epicentrum i Stockholm och samkörs återigen med Ny Tekniks avslutning av 33-listan.

Tidigare vinnare
Inission innovation award har sedan starten utsett åtta vinnande innovationer. Bland annat ett instrument för diagnosticering av perifera nervskador, en integrerad servomotor utan extern enkoder, ett smart trafiksystem med 3D och AI och ett system som monteras i utryckningsfordon för att varna andra bilister om dess närvaro. Senast vann Miden Melle-Hannah, grundare av Multi4, med sin revolutionerande teknik för cancerdiagnostik och behandling.

Har ditt bolag en spännande innovation som innehåller elektronik?

Läs mer på www.inission.com.
Observera att årets tävlingsperiod är relativt kort och bidragen ska vara inlämnade senast den 19 oktober 2022.

Om 33-listan
Med 33-listan lyfter Ny Teknik fram nytänkande, unga svenska teknikföretag som vågar bryta regler och bana väg för ny teknik. Den 10 november 2022 träffas de 33 vinnande bolagen tillsammans med analytiker som gjort listan, entreprenörer, journalister, investerare, myndigheter och spännande gäster som berättar om sin syn på den svenska startup-scenen.

Inission innovation award i samarbete med Ny Teknik, Nordea och Almi

Olle Hulteberg, Marknadschef Inission AB
0707-202444

olle.hulteberg@inission.com

Inission är en lönsam totalleverantör som erbjuder krävande industrikunder i Norden kompletta elektroniska och mekaniska produkter av högsta kvalité. Våra tjänster täcker in hela produktlivscykeln, från utveckling och konstruktion till industrialisering, volymproduktion och eftermarknad. Genom att kombinera detta med logistiktjänster och en produktion baserad på hög flexibilitet, kundanpassning och korta ledtider blir vårt erbjudande mycket konkurrenskraftigt. Inission har produktionsenheter i Stockholm, Västerås, Borås, Munkfors, Malmö, Løkken Verk (Norge), Lohja (Finland), Lagedi och Tallinn (Estland). Inission är noterade på Nasdaq First North Growth Market.