Nextra ansluter sig till Content Bridge Alliance

Report this content

Nextra ansluter sig till Content Bridge Alliance Nextra, en av Europas största leverantörer av Internet och hosting tjänster utökar räckvidden för Content Bridge till 12 länder. Content Bridge är en allians mellan ledande leverantörer av teknik och nätverkstjänster. Nextra är den senaste av tjänsteleverantörer som har anslutit sig till alliansen. Syftet med Content Bridge är att anslutna partners ska kunna dra fördel av de gemensamma satsningar för att utveckla standarder för distribution av innehåll på Internet. Genom alliansen kommer Nextra att kunna erbjuda sina kunder större nätverksresurser och med peering tjänster en snabbare tillgång till det mest aktuella innehållet på Internet. Tillskottet av Nextras Pan-europeiska IP-nätverk gör alliansens tjänster tillgängliga för Internetanvändare i 12 länder, däribland Österrike, Tjeckiska republiken, Frankrike, Ungern, Italien, Tyskland, Norge, Slovakiska republiken, Schweiz, Sverige, Storbritannien och USA. - Dagens tillkännagivande visar på Nextras engagemang i att kunna erbjuda våra kunder de mest effektiva tjänsterna gällande distribution av innehåll på Internet, berättar Per Björck Chief Technology Officer på Nextra. Genom att ansluta oss till Content Bridge alliansen kommer Nextra att kunna erbjuda olika tjänster för distribution av det mest aktuella innehållet som finns på Internet med en förbättrad prestanda. Samarbetet garanterar våra kunder den bästa möjliga Internetupplevelsen. - Partnerskapet med Nextra ger oss möjligheten att utöka den globala räckvidden för alliansens innehållstjänster. Detta kommer att ge Nextra möjligheten att erbjuda ett mervärde till sina kunder, förklarar Peter Galvin, ordförande för Executive Advisory Board, Content Bridge Alliance. Alliansen tillför ett stort mervärde för ledande leverantörer av Internet och hosting tjänster som Nextra. Medlemmarnas strategiska roll i värdekedjan ger en bättre nätverksstruktur och stora ekonomiska fördelar. Om Nextra Nextra gruppen - som ägs av Telenor, den ledande telekom-operatören i Norge - är en av Europas förgrundsaktörer gällande leverans av Internetbaserade tjänster till företag. Nextra är inte enbart en traditionell Internet Service Provider (ISP) utan är också ett nästa generationens Internetföretag - Communications Service Providers (CSP). För ytterligare information, besök Nextras webbsida: www.nextra.com Om Content Bridge Alliance Content Bridge som bildades i augusti 2000, är en allians mellan ledande leverantörer av teknik och nätverksservice. Content Bridge alliansen erbjuder en plattform för distribution av innehåll över olika nätverk och effektiviserar länken mellan innehållsleverantörer och konsumenter. Nuvarande medlemmar är: Adero, Inc., Alteon Webystems, Apogee Networks, Compaq Computer Corporation, Digital Island, Inc., Exodus Communications® Inc., Genuity Inc., Hewlett-Packard Company, Inktomi Corp., Intel Corporation, Madge.web N.V., Mirror Image Internet Inc., Portal Software, Inc., StorageNetworks, Inc., Sun Microsystems and Vignette Corp. För ytterligare information: http://www.content-bridge.com/. För ytterligare information: Arne Cartridge Chief Communications Officer Nextra tel: 47 22 77 19 53 arne.cartridge@nextra.com UK PR Contacts for Nextra Citigate Technology Lizzie James tel: +44 207 282 2839 lizzie.james@citigatetechnology.com European PR Contact for Content Bridge Stephanie Forrest +44 207 430 5751 sforrest@inktomi.com US PR Contact for Content Bridge Jill Reed 650.653.4699 Copyright © 2001 Inktomi Corporation. All rights reserved. Inktomi, Content Bridge and the tri-colored cube design are trademarks of Inktomi Corporation in the United States and in other countries. All other company and product names referenced herein are the trademarks or registered trademarks of their respective holders. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/16/20010116BIT01130/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/16/20010116BIT01130/bit0002.pdf