Reuters väljer Inktomis sökteknik för sitt globala intranet

Report this content

Reuters väljer Inktomis sökteknik för sitt globala intranet Inktomi Search/Entreprise möjliggör en ökad produktivitet och ger en snabb och enkel tillgång till information för Reuters anställda världen över. Reuters har valt Inktomis sökmotor Inktomi Search/Entreprise för sitt globala intranät. Inktomi (NASDAQ:INKT), utvecklar skalbar programvara för infrastruktur på Internet. Inktomi Search/ Entreprise är en prisbelönt sökmotor framtagen speciellt för företags intranät. Med söktekniken kommer Reuters 17 000 anställda världen över att snabbt och enkelt kunna få tillgång till information. - Vi är ett globalt företag som förmedlar tidskritisk information och de senaste nyheterna. Det är nödvändigt att våra anställda enkelt kan nå information på vårt intranät oavsett geografiska barriärer, säger Michel Gelbart, chef för Corporate Web Office, Reuters. - Inktomi erbjöd den bästa lösningen för Reuters när det gäller skalbarhet, funktion, utveckling och underhåll. Vi har använt mjukvaran under en kortare tid och vi har framgångsrikt utvecklat och implementerat den med befintlig personal, fortsätter Gelbart. - Information är kritiskt för Reuters verksamhet och Inktomi är väl positionerad med sin ledande sökteknik, som erbjuder de anställda hos Reuters världen över ett mer effektivt användande av det affärskritiska informationssystemet, förklarar Giovanni Bindoni, Europa vd, Inktomi. - Vår sökteknik har en industriell styrka och är enkel att använda. Dokument kan indexeras i realtid på ett intelligent sätt vilket avlastar belastningen på servrarna. Detta bidrar till att underhållet av sökfunktionen blir kostnadseffektiv, berättar Bindoni. Inktomi Search/ Entreprise används av fler än 2 000 företag; offentliga webbtjänster, universitet och statliga institutioner, för att förmedla sökningar till sina användare. Den skalbara mjukvaran är enkel att installera, enkel att underhålla och gör "natural language" sökningar möjliga och kompatibla med ett hundratal filformat och olika språk för företagens intra- och extranät. Om Inktomis sökteknik Inktomis sökteknik, som fått mycket beröm för exakta resultat, driver många av de stora portalerna världen över samt några av de största och mest krävande företagsnäten. Inktomi levererar sökteknik från nyckelfärdiga värdebaserade lösningar till licensierade program som möjliggör för kunden att förändra affärsmodellen för att leverera sökningar utan att byta sökmotor. Inktomi erbjuder också teknik för att bygga och underhålla topphierarkier som är sömlöst integrerade med sökfunktionalitet. På så sätt får portaler, webbsajter och företag samma möjligheter att förse sina besökare med effektiva verktyg för att hitta rätt information. Om Inktomi Med huvudkontor i Foster City, Kalifornien utvecklar och marknadsför Inktomi skalbar programvara som är nödvändig för infrastrukturen på Internet. Inktomis affärsverksamhet är indelad i Networks Products, med branschledande lösningar för mellanlagring i nätverk, distribution av innehåll och media broadcasting; Search Solutions, med produkter för klassificering av sök och innehåll och tjänster till portaler, söktjänster och företag; och Wireless technologies. Inktomis kunder och strategiska partners inkluderar idag många av de globalt ledande aktörerna exempelvis AOL Time Warner, AT&T, Excite@Home, Intel, iWon, Merrill Lynch, Microsoft, Nokia, RealNetworks, Sun Microsystems och Yahoo! Inktomi har kontor i USA, Asien och Europa. Mer information finns på www.inktomi.com För ytterligare information: Stephanie Forrest Johan Svensson Inktomi Florman PR, presskontakt +44 (0)20 7430 5700 08-545 89 684 sforrest@inktomi.com johan.svensson@flormanpr.se # # # Copyright © 2001 INKTOMI CORPORATION. All Rights Reserved. Inktomi, Essential to the Internet and the tri-colored cube logo are trademarks or registered trademarks of Inktomi Corporation in the United States and other countries. All other company and product names referenced herein are the trademarks or registered trademarks of their respective holders. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/13/20010213BIT01280/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/13/20010213BIT01280/bit0001.pdf