Charlie Nordenstjerna ny VD för FAST2

FAST2, branschledande leverantör av affärssystem till fastighetsbolag, har utsett Charlie Nordenstjerna till ny VD. Charlie kommer närmast från rollen som Försäljnings- & Produktchef på företaget.

Charlie Nordenstjerna inledde sin karriär på FAST2 som huvudprojektledare för införandet av FAST2 hos Stockholms kommunala Bostadsbolag där hon sedan tog över ansvaret som kundansvarig för dessa bolag. Innan dess arbetade Charlie på Atlas Copco där hon globalt drev flertalet större systemimplementationer.

- Det är med stor tillförsikt som vi utnämner Charlie till vår nya VD, säger Björn Lantz, styrelseordförande i FAST2. Ett viktigt fokus framåt är att säkerställa vår leveransförmåga. Bolaget har varit i en kraftig tillväxt under flera år där vi har skapat och utvecklat en mängd nya processer, nu kommer Charlie att ta dem till nästa nivå.

FAST2 Affärssystem AB är en av Sveriges ledande leverantörer av affärssystem till fastighetsbolag. Med merparten av Sveriges största kommunala bostadsbolag som kunder, vilket borgar för en långsiktig och kontinuerlig utveckling.

Det ska bli fantastiskt kul och spännande att tillsammans med mina kollegor få ta nästa steg med företaget. FAST2 är ett företag som genomsyras av genuint engagemang och tydligt samarbete med sina kunder och partners, vilket är oerhört viktigt och som jag vill arbeta vidare med. Vi har under de senaste åren haft stort fokus på bättre processer och tydligare rutiner vilket är något jag kommer att arbeta vidare med samt skapa en starkare och tydligare projekt- och leveransorganisation.

Nuvarande VD, Kristin Berg, lämnar på egen begäran och är kvar som VD tills Charlie tillträder den 1 Augusti 2021.

För mer information var vänlig kontakta:

Björn Lantz,
Styrelseordförande FAST2
björn.lantz@bybrick.se

Charlie Nordenstjerna,
tillträdande VD FAST2
charlie.nordenstjerna@fast2.se

Om FAST2 Affärssystem AB
FAST2 Affärssystem AB är en av Sveriges ledande leverantörer av affärssystem till fastighetsbolag. Med FAST2 får du ett affärssystem och en leverantör som sätter kunden i fokus. FAST2 ger kundens medarbetare rätt verktyg utifrån den roll och ansvar personen har. Detta ger effektiva processer och en organisation som kan frigöra sin fulla potential. FAST2 har lång erfarenhet av fastighetsbranschen då vi har funnits sedan 1996 och systemet har anor från mitten av 80-talet. Mission är att skapa fler digitala möjligheter för en fastighetsbransch i förändring. För mer information besök www.fast2.se