Commax stärker sin position i Göteborg

Commaxx stärker sin position i Västsverige och rekryterar Johan Malmström till ett kommande kontor i Göteborg. Johan har lång erfarenhet av försäljning i allmänhet och Citrix i synnerhet. Tanken är att Commaxx med Johan i spetsen ska kunna möta den ökade efterfrågan som finns på lösningar för digitala arbetsplatser i södra och västra Sverige.

Commaxx, den ledande värdeadderande distributören i Norden inom säker applikationsleverans, virtualisering, moln- och säkerhetslösningar har rekryterat Johan Malmström för ett kommande kontor i Göteborg. Tanken är att med hjälp av Johan Malmström kunna stärka Commaxx position i västra och södra Sverige, speciellt inom säkert distansarbete baserat på Citrixlösningar. Under pandemin har intresset för digitala arbetsplatser ökat kraftigt och här har Citrix med hjälp av Commaxx möjlighet att möta detta ökade behov.

- Vi är väldigt glada att Commaxx gör denna satsning, säger Siv Thorkildsen, Channel Manager Nordic på Citrix. Det här bli en god förstärkning för Citrix när det gäller att nå företag och organisationer i västra och södra Sverige. Det faktum att de dessutom förstärker sin Citrix-kompetens med en erfaren person som arbetat hos oss visar att de som distributör prioriterar Citrix.

På Commaxx kommer Johan att arbeta som Business Architect för företagets partners. Det stödet kan se olika ut beroende på hur partnern själv jobbar med uppgiften. Men i grunden handlar det om att konkretisera kundens strategi. Att ta önskemål och visioner och skapa aktiviteter och processer som ger resultat. Det kan exempelvis handla om stöd i att planera, lansera och driva befintliga och nya tjänster och erbjudanden, och det kan handla om att driva och organisera aktiviteter och kampanjer. Eller aktivt deltagande med att skapa business case hos en slutkund som visar värdet av en investering eller hur en investering ligger i linje med vald strategi.

- Innan jag jobbade på Commaxx jobbade jag på Citrix vars teknik jag brunnit för lika länge som jag varit i branschen, berättar Johan Malmström. Det är kul att de budskap som vi slagits för i över ett decennium äntligen har blivit allas vår vardagsinställning. Att kunna jobba var som helst, när som helst och oavsett vilken enhet du väljer att använda. Under mina år som lösningsarkitekt var det ofta min uppgift att översätta medarbetares önskemål om hur de skulle vilja jobba i en teknisk verklighet. Jag känner att många organisationer kommit långt under de senaste åren och jag hoppas att de nu orkar hålla uppe tempot när nya möjligheter att få saker gjorda lanseras varje dag.

- Vi har gjort ett bra Q1och hoppas nu kunna förstärka resultatet ytterligare, säger Robert Wadstein, EVP Nordics, Commaxx. Citrix är en av våra viktigaste leverantörer och jag hoppas och tror att vi med Johan Malmström kan flytta fram positionerna i Göteborg med omnejd. Vi hade tidigare John Sönderskov i en liknande roll men när John nu är pensionerad tror vi att Johan Malmström kan fortsätta och även förstärka det fina arbete som har gjorts på den västsvenska marknaden.

För mer information var vänlig kontakta:
Robert Wadstein, EVP Nordics
Commaxx
E-post: robert.wadstein@commaxx.se

Siv Thorkildsen, Channel Manager Nordic
Citrix
E-post: siv.thorkildsen@citrix.com

Johan Malmström, Business architect
Commaxx

E-post: johan.malmstrom@commaxx.se

Om Commaxx Nordic
Commaxx erbjuder tekniska lösningar som möjliggör en ökad konkurrensförmåga och lönsamhet. Lösningarna levereras av ett starkt nätverk av auktoriserade återförsäljare med hög kompetens. Företaget har en unik expertis rörande lösningar för virtualisering, säkerhet samt administration av infrastruktur, och är distributör för starka varumärken som Citrix, Microsoft, Veem, Dell, Igel, Blackberry, Barracuda och Control-up. Commax-koncernen etablerades 1992, och har varit distributör för Citrix sedan 1996 och har vunnit en mängd prestigefyllda utmärkelser för sitt arbete som distributör. Företaget drog i gång sin verksamhet i Sverige och Danmark 2010. För mer information se www.commaxx.se

About Citrix

Citrix (NASDAQ: CTXS) builds the secure, unified digital workspace technology that helps organizations unlock human potential and deliver a consistent workspace experience wherever work needs to get done. With Citrix, users get a seamless work experience and IT has a unified platform to secure, manage, and monitor diverse technologies in complex cloud environments.