Commaxx - ny distributör för IGEL

IGEL Technology har utsett Commaxx till sin andra distributör i Sverige. Valet är en del av de planer som denna europeiska tillverkare av tunna klienter har för att växa på den nordiska marknaden. IGEL:s sortiment passar perfekt ihop med Commaxx expertis inom virtualisering. Commaxx har dessutom en stor erfarenhet av marknaden för tunna klienter och ett omfattande nätverk av återförsäljare som kan addera ett mervärde.

– Commaxx kan den svenska marknaden och har ett kompletterande sortiment av virtualisering-, moln-, säkerhets- och applikationsleverantörer hos sig vilket gör dem till den perfekta partnern när vi ska fortsätta att utveckla vår verksamhet, säger Timo Siedenberg, chef för Channel EMEA på IGEL Technology.

IGEL: s sortiment av tunna klienter, baserad på Linux och Microsoft Windows, ger kunderna tillgång till ett brett spektrum av serverbaserade infrastrukturer och tillämpningar. IGEL erbjuder också kraftfull och intuitiv programvara för enkel driftsättning och administration av tunna klienter i såväl små som stora organisationer. De erbjuder också programvaran ”Universal Desktop Converter” som ger kunderna möjlighet att migrera befintlig PC-hårdvara eller en äldre hårdvara för tunna klienter till en väl fungerande lätthanterlig tunn-klientliknande enhet från IGEL.

– Det är helt rätt för oss att arbeta med IGEL, som är Europas största, dedikerade tillverkare av tunna klienter och ett 100-procentigt kanalfokuserat företag, säger Robert Wadstein, vd på Commaxx. Vi ser fram emot att få bidra till en ökad efterfrågan av IGEL-produkter på den svenska marknaden.

För ytterligare information v v kontakta

Robert Wadstein, vd
Commaxx AB
Tel: 0766 345 099
E-post: robert.wadstein@commaxx.se

Kent Söderlund, Sales Manager Nordics
IGEL Technology Sweden
Email: soderlund@igel.com

Om Commaxx

Commaxx erbjuder tekniska lösningar som möjliggör en ökad konkurrensförmåga och lönsamhet. Lösningarna levereras av ett starkt nätverk av auktoriserade återförsäljare med hög kompetens. Företaget har en unik expertis rörande lösningar för virtualisering, säkerhet samt administration av infrastruktur, och är distributör för starka varumärken som Citrix, Dell Wyse, Kaspersky, SafeNet och AppSense. Commax-koncernen etablerades 1992, och har varit distributör för Citrix sedan 1996 och har vunnit en mängd prestigefyllda utmärkelser för sitt arbete som distributör. Företaget drog igång sin verksamhet i Sverige och Danmark 2010. För mer information se www.commaxx.se.

Om IGEL Technology
Världsledande i nom tunna klienter, hjälper IGEL Technology organisationer att förbättra smidigheten, effektiviteten och säkerheten i sina virtuella skrivbord och applikationsleveranssystem.

IGEL producerar ett av branschens bredaste sortiment av hårdvara för tunna klienter, baserat på Linux och Microsoft Windows, och är marknadsledande inom programvara för tunna klienter så att kunderna kan få tillgång till ett brett spektrum av serverbaserad infrastruktur och tillämpningar. IGEL erbjuder också kraftfull och intuitiv programvara för enkel driftsättning och administration av tunna klienter i såväl små som stora organisationer. Partnerskap med branschledare som Citrix, VMware, Red Hat och Microsoft gör att IGEL kan erbjuda den senaste tekniken och hög säkerhet till kunder inom branscher som sjukvård, utbildning och forskning, offentlig sektor, bank, finans och försäkring, detaljhandel, logistik, och tillverkande industri.

IGEL har kontor i Storbritannien, Australien, Frankrike, Nederländerna, Österrike, Belgien, Schweiz, Sverige, USA, Tyskland, Hong Kong, Shanghai, Peking och Singapore och representeras av partners i mer än 50 länder världen över. Om du vill veta mer, besök www.igel.co.uk eller följ oss på Twitter: twitter.com/IGEL_Technology

Taggar: