Commaxx i nordiskt distributörsavtal med WatchGuard Technologies

Säkerhetsföretaget WatchGuard Technologies har undertecknat ett nordiskt samarbetsavtal med Commaxx. Avtalet innebär att Commaxx blir ny distributör för säkerhetsföretagets lösningar i Norge, Sverige och Danmark. Watchguard blir Commaxx första leverantör av brandväggar och vill tillsammans med företagets existerande säkerhetsleverantörer bidra till att ge parterna en enda, bredare portfölj av säkerhetsprodukter.

WatchGuard, en av världens ledande leverantörer av säkerhetslösningar som på ett intelligent sätt kombinerar hårdvara som är branschstandard, de bästa säkerhetsfunktionerna, och väl beprövade verktyg, har valt Commaxx till distributör för sina lösningar i Norden. Målet är att hitta nya kunder och växa på den nordiska marknaden.

– Det här samarbetet innebär att vi nu ytterligare stärker vårt säkerhetserbjudande och kan erbjuda en komplett säkerhetsportfölj, säger Robert Wadstein, vd på Commaxx. Sverige är med sin storlek väldigt intressant för oss på Commaxx och vi ser en stor potential att växa där. Vi kommer att rekrytera in både Presales och säljresurser omgående och vi har stora förhoppningar att växa affären för WatchGuard.

WatchGuard gör regelbundet en översyn av sina samarbeten med partners. Nu har företaget tagit ett nytt grepp och väljer att samarbeta med Commaxx i både Norge, Sverige och Danmark. Målet är att kunna växa tillsammans i Norden.

– Commaxx är en väletablerad IT-distributör med värdeadderande tjänster som kan göra skillnad för oss på WatchGuard. De har möjlighet att analysera vilka behov kunderna har och ge dem precis det de behöver. Det faktum att det är ett och samma företag för alla tre skandinaviska länder tror vi kan ha en positiv effekt för oss. När de nu dessutom gör en satsning på IT-säkerhet får vi möjligheten att bli deras enda brandväggsleverantör. Det ger oss en möjlighet att tillsammans med dem göra en satsning för att nå ut till partners och återförsäljare, säger Peter Johansson, Regional Manager, Nordics, Baltics, Ukraine and Russia, WatchGuard Technologies.

För ytterligare information v v kontakta
Robert Wadstein, vd
Commaxx AB
Tel: 0766 345 099
E-post: robert.wadstein@commaxx.se

Peter Johansson, Regional Manager, Nordics, Baltics, Ukraine and Russia
WatchGuard Technologies
Tel: +46 76 000 06 95
Email: peter.johansson@watchguard.com

Om Commaxx
Commaxx erbjuder tekniska lösningar som möjliggör en ökad konkurrensförmåga och lönsamhet. Lösningarna levereras av ett starkt nätverk av auktoriserade återförsäljare med hög kompetens. Företaget har en unik expertis rörande lösningar för virtualisering, säkerhet samt administration av infrastruktur, och är distributör för starka varumärken som Citrix, Dell Wyse, Kaspersky, SafeNet och AppSense. Commax-koncernen etablerades 1992, och har varit distributör för Citrix sedan 1996 och har vunnit en mängd prestigefyllda utmärkelser för sitt arbete som distributör. Företaget drog igång sin verksamhet i Sverige och Danmark 2010. För mer information se www.commaxx.se.

About WatchGuard Technologies, Inc.
WatchGuard® Technologies, Inc. is a global leader of integrated, multi-function business security solutions that intelligently combine industry standard hardware, best-of-breed security features, and policy-based management tools. WatchGuard provides easy-to-use, but enterprise-powerful protection to hundreds of thousands of businesses worldwide. WatchGuard products are backed by WatchGuard LiveSecurity® Service, an innovative support program. WatchGuard is headquartered in Seattle, Wash. with offices throughout North America, Europe, Asia Pacific, and Latin America.
To learn more, visit www.WatchGuard.com

Taggar: