Hjälp organisationer att minska riskerna i Microsoft 365 med "Vectra Protect"

Vectra AI, ett av de ledande företagen inom AI-driven hotdetektering och respons för hybrid- och multimolnföretag, tillkännagav idag lanseringen av Vectra Protect, ett posture management-verktyg utformat för att upptäcka och mildra säkerhetsrisker i Microsoft 365 (M365). Vectra Protect kombinerar 50 000+ timmar av forskning och -utveckling med automatisering för att analysera en organisations säkerhet för M365 och tillhandahålla skräddarsydda implementeringsplaner för att åtgärda risker. För att säkerställa att alla organisationer, oavsett personal eller resurser, kan få tillgång till lösningen förlänger Vectra en gratis registrering för en Azure Active Directory-skanning till den 30 september 2022.

Användningen av M365 har bara ökat de senaste åren och har nu över 270 miljoner användare. Detta medför att hackers inriktar sig på åtkomsthanteringsverktyg som Azure AD för att komma in i andra SaaS-verktyg och företagsnätverk. De etablerar sedan ett fotfäste för att starta ransomware-attacker, stjäla immateriella rättigheter och få obehörig åtkomst till känslig användardata. Med sin skanningsmotor kombinerar Vectra Protect insikter från M365 Graph API med PowerShell-moduldata för att ge en bild av integriteten hos varje identitet i en organisations M365-miljö. Som den enda skanningen utformad för att avslöja identitetssäkerhetsproblem i M365, förser Vectra Protect organisationer med:

• Snabba, åtgärdbara insikter: Med sin metod i flera steg ger skanningen organisationer åtgärdbara resultat inom några timmar. I stället för att hindra säkerhetsteamet med fler varningar, skapar skanningen en omfattande riskreduceringskarta som ger en väg till implementering med tydlig vägledning om risker och operativ påverkan.
  • Skräddarsytt molnstöd: Organisationer kan få insikt i hur allvarliga deras sårbarheter är, väsentliga förändringar i deras konfigurationer, den operativa effekten av den nödvändiga lösningen och stegen för hur problemen ska åtgärdas, allt i linje med deras industristandard och regulatoriska krav.
  • Konfigurationskorrigering och efterlevnad: Vectra Protect fördjupar sig djupt i konfigurationskomplexiteten hos M365, och lyfter fram felaktiga konfigurationer med tydligt sammanhang för att vägleda företagen till en fullständig risklösning och förse säkerhetsteamen med de bevis de behöver för att visa att deras policys är effektiva och kompatibla.
  • Förtroende för samarbete: Genom att förstå de områden där risker och konfigurationsproblem uppstår kan organisationer uppfylla sina löften om en molnteknik som inte skapar icke hanterbara risker. Organisationerna kan bli effektivare när det gäller att implementera och använda SaaS-verktyg som M365 genom att eliminera standardinställningar och anpassa driften, teknologin, säkerheten och uppföljningen efter organisationens säkerhetsprioriteringar.
  • -  Azure AD har blivit ett populärt mål när cyberkriminella försöker utnyttja bristen på säkerhetskontroller och lösningar som för närvarande är tillgängliga för verktyget, säger Aaron Turner, CTO för SaaS Protect på Vectra AI. Organisationerna måste förstå att Microsofts standardsäkerhetsinställningar inte är specifikt anpassade till deras affärsverksamhet eller bransch, vilket öppnar upp för vågor av onödiga risker. Att kombinera detta med de ständiga förändringarna i M365, både internt och externt, lämnar en mängd potentiella sårbarheter och konfigurationsproblem som organisationer är ansvariga för att korrigera. Vectra Protect hjälper till att reda ut denna komplexitet för att ge den synlighet och den garanti som organisationerna behöver för att skydda dessa viktiga affärsverktyg.

Den kostnadsfria Vectra Protect AD-skanningen for Azure, med ett värde på upp till 50 000 USD, kommer att vara tillgänglig för alla M365-kunder som arbetar i alla M365-miljöer*. Skanningen fokuserar på ett en vanlig plats för obehörig åtkomst och risk: åtkomsthantering i Active directory. Turner kommer att visa upp tekniken och räkna upp hur man skyddar M365-hyresgästen och jagar hot under RSAC 2022 i San Francisco, CA. Du kan anmäla dig till hans anförande här.

För mer information om Vectra Protect för Azure AD och för att begära en gratis skanning, besök: https://www.vectra.ai/azure-ad-scan

* Undantag finns.

Om Vectra AI

Vectra® är ett av de ledande företagen inom hotdetektion och respons för hybrid- och multimolnföretag. Vectra-plattformen använder AI för att snabbt upptäcka hot i offentliga moln, identitet, SaaS-applikationer och datacenter. Endast Vectra optimerar AI för att upptäcka de olika angriparnas metoder – TTP:erna i hjärtat av alla attacker – snarare än att på ett enklare sätt varna för det som är ”annorlunda”. Resultatet den tydliga hotsignalen och det tydliga sammanhanget gör det möjligt för säkerhetsteam att reagera på hot snabbare och stoppa pågående attacker snabbare. Organisationer över hela världen förlitar sig på Vectra för skydd mot farliga cyberhot och för att förhindra ransomware, stulna identiteter och andra typer av cyberattacker från att påverka deras verksamheter. För mer information, besök www.vectra.ai