IGELs nordiska organisation växer med Channel Sales Manager och Enterprise relationship Manager

IGEL noterar stora framgångar i Norden och fortsätter nu sin nordiska tillväxt med rekryteringen av två nya medarbetare. Charlotta Whittingham får rollen som Channel Sales Manager med ansvar för partners och partnerrekrytering. Peter Hensdal rekryteras till rollen som Enterprise Relationship Manager för att ansvara för storkundsförsäljning. Båda har lång erfarenhet inom kanalen och ser fram emot att få bidra till IGELs fortsatta utveckling.

IGEL har sedan sin omstrukturering från hårdvaruföretag till en ledande innovatör för ett mycket säkert operativsystem för arbetsstationer, expanderat globalt. De har funnits i Norden ett tag men fortsätter nu att växa. De nyaste medarbetarna är Charlotta Whittingham och Peter Hensdal som kommer att bidra till företagets fortsatta utveckling. Charlotta Whittingham får ansvaret som Channel Sales Manager med ansvar för partners och partnerrekrytering. Charlotta har tidigare arbetat på WYSE, RES Software och Microsoft. Där har hon bland annat arbetat i liknande befattningar.

- Det är ska bli spännande, säger Charlotta Whittingham. Med de här människorna och den här lösningen kan vi komma hur långt som helst. Jag har känt IGEL länge och resan som de påbörjat är imponerande. Gänget som vår CEO Klaus Oesterman har fått ihop är också väldigt starkt. IGEL OS är samtidigt en lösning som både förbättrar kundens säkerhet, hållbarhet, flexibilitet OCH minskar kostnaderna. Vem kan tacka nej till det?

Peter Hensdal har en bakgrund i branschen hos bland annat Citrix, Okta och Ivanti. Hans arbete har hos de flesta företag handlat om storkundsförsäljning. Något han vill fortsätta med.

- Jag har arbetat med Enterprise försäljning under lång tid och det vill jag fortsätta med. IGEL valde jag på grund av människorna som arbetar där. Det finns en passion, en glöd, ett driv och en vision som få andra företag kan visa upp. Vi erbjuder ett annat sätt att arbeta.

Timo Siedenberg, Area Vice President, Nordics, är glad över de nya medarbetarna.

- Med Charlotta och Peter på plats kan vi öka hastigheten ytterligare. Vi har haft många stora framgångar i Norden och nu ska vi få ännu fler. Vi har inte växt färdigt ännu.

För mer information var vänlig kontakta:

Timo Siedenberg
Area Vice President, Nordics

Siedenberg@igel.com

Charlotta Whittingham
Channel Sales Manager, Nordic
charlotta.whittingham@igel.com

Peter Hensdal
Enterprise Relationship Manager
peter.hensdal@igel.com

Om IGEL
IGEL är ledande när det gäller att tillhandahålla ett säkert operativsystem för arbetsstationer, hos företag nu och i morgon. IGEL OS är designat för VDI, DaaS, SaaS och säker surfning och ger en förstklassig användarupplevelse samtidigt som det är smidigt att hantera – sparar pengar, främjar tillväxt, stödjer hållbarhet och driver organisationer framåt. IGEL OS stöder en Zero Trust-inställning till säkerhet genom IGELs unika och förebyggande säkerhetsmodell som tar bort attackvektorer som ofta utnyttjas av dåliga aktörer. Ledande företag och organisationer inom hälsovård, finansbranschen, detaljhandeln, industrin och myndigheter världen över litar på IGEL, och finns i ett växande ekosystem med mer än 100 integrerade IGEL Ready-ekosystempartners och representeras av partners i över 50 länder. För mer information om IGEL, besök www.igel.com.