Inmema PR välkomnar filmfantast

Journalisten Matilda Klinga är PR-byråns Inmemas nya konsult. Hon har erfarenhet från lokaltidningsvärlden samt Moviezines webbredaktion.

Efter att ha tagit en examen i journalistik och multimedia från Södertörns högskola ska Matilda Klinga gå över till PR-branschen. Tidigare har hon praktiserat på Norrtelje tidning. Som den filmälskare hon är sökte hon sig till Moviezine.se där hon fick skriva för webbredaktionen.

– Jag särskilt intresserad av kommunikation och är spänd på att börja jobba. Jag tror att jag kommer att lära mig massor hos Inmema, säger Matilda Klinga.

Matilda kommer direkt från sin utbildning och ser fram emot att komma ut i arbetslivet. Hos Inmema kommer Matilda att arbeta med att utveckla kundernas arbete inom bland annat medierelationer, PR-strategier och övrig extern eller intern kommunikation.

För mer information, kontakta:

Matilda klinga
Tel: 08-96 05 95 / 073-660 81 76
E-post: matilda.klinga@inmema.com

Gustaf Graah-Hagelbäck, vd Inmema PR
Tel: 08-96 05 95 / 070-719 34 84
E-post: gustaf.graah-hagelback@inmema.com

Om Inmema PR

Inmema bildades år 1994 och erbjuder kvalificerade tjänster inom PR och finansiell information – från analys och strategi till aktivitet. Inmema är del av det internationella nätverket Team LEWIS Global och bland kunderna hittas internationella och svenska stora, medelstora och små företag samt offentlig sektor. För mer information se www.inmema.com

Taggar:

Citat

Jag särskilt intresserad av kommunikation och är spänd på att börja jobba. Jag tror att jag kommer att lära mig massor hos Inmema.
Matilda Klinga, PR-konsult, Inmema PR