Ny flexibel vårdvagn från Zarges förenklar för sjukhusen

De nya vårdvagnarna kan enkelt modifieras utan verktyg, för att passa varje situation.

ZARGES, experten på lättmetallprodukter, presenterar en uppdaterad version av sin beprövade modulära vagn. Nu kan kunderna enkelt konfigurera vagnarna till sina behov genom att lägga till eller byta tillbehör på egen hand - utan att behöva några verktyg. De användarvänliga vagnarna kan då användas i flera olika typer av situationer, till exempel generell omvårdnad, medicinering, anestesi eller vid akutvård.

Tidigare hade användarna bara haft möjlighet att göra vissa ytliga förändringar för att modifiera sina vagnar för olika tillämpningar. Den nya designen introducerar ytterligare förbättringar när det gäller ergonomi och hygien. Hanteringen har förenklats och vagnen kan nu lätt rengöras tack vare den avtagbara topplattan. Dessutom kan kunderna addera olika tillbehör utan att använda några verktyg, vilket helt raderar eventuella extrakostnader för efter montage. Förutom den optimala kombinationen av funktionalitet, hantering och enkel modern design, har ZARGES också lagt särskild vikt vid att säkerställa att produkterna är kompatibla med standardiserade ISO-modulsystem för sjukhuslogistik.

Modulär design för att förenkla för kunden

Varje vagn kan anpassas och varje basmodell av olika storlekar kan kombineras med ett brett utbud av lådor och jalusier. Dessutom kan vagnarna förses med speciella modulära korgar.

– Under produktens utveckling samarbetade Product Management-avdelningen, utvecklingsavdelningen och försäljningsavdelningen med varandra, säger Erkan Soytürk, ZARGES Medical Product Manager. Resultatet av arbetet är ett intelligent modulärt system med internationell design. Den underliggande principen är att göra det möjligt att skapa ett stort antal varianter och konfigurationer från ett hanterbart antal standardmodeller.

De nya modulära vagnarna är tillgängliga från och med juni 2018. Du kan hitta mer information om ZARGES Medicals produktsortiment på: https://www.zarges.com/se/

Om Zarges

Zarges GmbH, med säte i Weilheim i Övre Bayern, är ett globalt företag med cirka 800 medarbetare och tre produktionsanläggningar i Europa. I Sverige finns Zarges i ett helägt dotterbolag. Innovativ teknik och omfattande erfarenhet av högkvalitativt aluminium gör Zarges till ett ledande företag inom de tre huvudbranscherna: Access - Förpackning, Transport och Lagring - Specialkonstruktion. Zarges-produkterna kombinerar aluminiets flera fördelar, såsom hög stabilitet med låg vikt, korrosionsbeständighet och flexibilitet. Zarges har rätt produkt för alla behov och kan även erbjuda skräddarsydda lösningar. Oavsett om det är för detaljhandeln, proffsen, näringslivet eller privatpersoner, värderar våra kunder Zarges som en pålitlig partner och drar nytta av den kvalitet, kompetens och omfattande service som de fått i många år efter att ha köpt Zarges-produkter.

För mer information se: https://www.zarges.com/se/

Patric Seger, vd
Zarges Sverige
patric@zarges.se

Inmema PR
Johan.nybom@inmema.com

Citat

Erkan Soytürk, ZARGES Medical Product Manager.