Samla din frukt med den mångsidiga multi-star®-fruktsamlaren

Den nya multi-star®-fruktsamlaren gör insamlandet av fallfrukt och nötter till något enkelt och roligt. Stå upp och rulla med insamlaren över marken är allt du behöver göra. Det kommer inte heller att finnas några skador på din skörd. Fruktsamlaren är det senaste tillskottet till WOLF-Gartens populära klicksystem Multi-Star®, för vilket WOLF-Garten erbjuder ett 35-års garanti sedan 2018.

Är du redo för äpplen, plommon och frukt i överflöd? Hösten har mycket frukt att erbjuda. När frukten börjar falla från träden kanske du undrar vem som ska plocka upp allt?

Den nya multi-star® fruktsamlaren från WOLF-Garten gör plockandet till ett enkelt arbete. Allt du behöver göra är att ansluta fruktfångssamlingen till ett multi-star®-handtag för att skapa denna praktiska assistent. När man sedan rullar korgen över fallfrukt och nötter öppnar sig de flexibla trådarna för att samla in skörden. Vart enda äpple, varje litet päron och till och med små nötter plockas upp med försiktighet. Och det finns ingen risk för skador eftersom det mjuka mjuktrådgallret smidigt anpassar sig till frukten samtidigt som det anpassar sig till marken.

Plocka upp frukt i alla storlekar med multi-star®-fruktsamlaren som har uppsamlingskorgar i två storlekar
Den ursprungliga samlarkorgen är designad för frukt med en diameter på 3,5–10 cm. Den andra korgen som finns som tillval tillåter dig att plocka upp frukt med en diameter på 2–4,5 cm, till exempel nötter. De smalare utrymmena mellan ståltrådarna gör det idealiskt för att samla ännu mindre frukter.

Töms med lätthet
Frukter som har samlats in måste sedan tömmas från korgen. Det är här den kilformade tömningsanordningen kommer in, som hör ihop med WOLF-Gartens fruktsamlare.
Metallanordningen är fastklämd på en hink eller trälåda och håller isär uppsamlingskorgens trådar precis nog för att frukten ska falla ut - utan att skada korgen.

Tömningsanordningen kan anslutas till samlarkorgen när den inte används, vilket sparar lagringsutrymme och håller allt på ett ställe. Om en tråd tappar spänningen eller skadas behöver du inte byta ut hela korgen. Varje tråd kan bytas ut individuellt.

Vårt jubileumslöfte med 35 års multistjärnig garanti, håller än idag.
WOLF-Gartens löfte om rostbeständighet och livslängd gäller också för den nya multi-star®-fruktsamlaren. Företaget firade 35-årsjubileum för sitt flerstjärniga klicksystem redan 2018. Sedan dess erbjuder WOLF-Garten 35-års garanti på alla multistjärniga® verktyg. Under nästan fyra decennier har multi-star®-systemet - tillverkat i Tyskland - förknippats med bra ergonomi. Ryggsmärta tillhör historien med detta perfekta verktygssystem för alla tillfällen.

Pris och tillgänglighet
Uppsättningen inkluderar multi-star®-fruktsamlaren med den stora korgen för frukter på 3,5–10 cm, en tömningsenhet och ett ZM 140 askhandtag. Det kommer att finnas tillgängligt från sommaren 2020

Om WOLF-Garten
Ett gult varghuvud på en röd bakgrund. I generationer har detta emblem stått för tyskt hantverk av högsta kvalitet. Företaget grundades 1922 av August Wolf som en hårdvarufabrik, drivkraften att skapa innovationer definierar än idag företagets tradition.
Som en helhetsleverantör av trädgårdsutrustning är WOLF-Garten en av världens största producenter. Den omfattande produktportföljen inkluderar trädgårdsmaskiner, trädgårdsredskap, frön och gödsel samt snöslungor, gräsklippare och åkgräsklipparer. Sedan 2009 har WOLF-Garten ingått i MTD Products AG, som kombinerar distribution av varumärkena

Cub Cadet, Robomow och MTD. MTD Inc. har  sitt huvudkontor i Cleveland, Ohio, USA och har cirka 10 000 anställda över hela världen i 183 länder. Ett familjeföretag med en lång tradition, som nu förvaltas av familjens tredje generation och som ursprungligen grundades 1932 av tre invandraringenjörer från Tyskland.

För ytterligare information, v v se: https://www.wolf-garten.com/se/

Presskontakt:

Christopher Dunström