Tidab presenterar nya robotar från Belrobotics med GPS-baserat styrsystem

Sveriges generalagent för Belrobotics - Tidab, presenterar helt nya modeller av Bigmow och Parcmow som är GPS-styrda och som inte behöver någon slinga som begränsar klippytan. Utrustade med den senaste tillgängliga navigeringstekniken så kan båda modellerna klippa i mönsterläge. Därmed kan vi säga adjö till slumpmässiga linjer och din fotbollsplan kan nu klippas i de traditionellt mönstrade linjerna.

Klubbar i Champions League, i alla divisioner och på lokala planer, har redan anförtrott Belrobotics robotgräsklippare att upprätthålla mer än 1 000 fotbollsplaner. Enhetlig klippning, 3–5 ggr per vecka och ett reellt sparande på grund av en kraftig minskning eller t.o.m. eliminering av vissa driftskostnader kan minska deras kostnader med 50 procent. Tack vare Bigmow kan klubbarna dessutom dra nytta av energibesparingar på mellan 500 och 1 000 euro per gräsplan.

Måndagen den 22 juni kl 09.00 kommer vi för första gången få se dessa underverk i Sverige när Tidab presenterar de nya Bigmow och Parcmow-modellerna på Orkanvallen i Skövde. Representanter från tillverkarna Belrobotics i Belgien finns också på plats och de har lite andra överraskningar som de kommer att presentera. Efter testet bjuder Tidab på lunch

Välkommen att ta del av detta spännande test!

Plats: Orkanvallen, Sjogerstadsvägen, Skövde

Tid: Tisdag den 22 juni kl 09.00

För anmälan eller mer information v v kontakta:

Thomas Kjellin, VD
Tidab

thomas@tidab.se

Om Tidab
Tidab är Sveriges generalagenter för Robomow och Belrobotics och erbjuder utbildning, support och service till alla sina återförsäljare. Med över 150 svenska handlare driver de utvecklingen framåt och bistår sina kunder med förstklassiga lösningar inom trädgård och teknik. 2007 erhöll de generalagenturen i Sverige för robotgräsklipparen Robomow. I samband med detta ombildades företaget till Tidab. Detta fick även andra agenturer att vända sig till dem och föreslå samarbete. 2009 blev de generalagentur för kabelläggaren Autocable och 2010 för Belrobotics, numera Yamabiko. För mer information se www.tidab.se