TP-Link och F-Secure går samman för en förbättrad säkerhet i konsumentroutrar

TP-Link, en global ledare inom teknik för nätverkskommunikation och F-Secure, en global ledare inom cybersäkerhet, har tillkännagivit ett spännande nytt partnerskap. I ett drag som kommer att revolutionera internetsäkerhet för hem och företag, kommer F-Secures ledande säkerhetslösning att integreras direkt i TP-Links konsumentroutrar, omfattande både detaljhandels- och ISP-portföljer.

Alexander Julin, Regional VP för Nord- och Östeuropa på F-Secure, kommenterade utvecklingen:

- Genom att integrera direkt med routern kommer F-Secure att ge sitt toppmoderna cybersäkerhetsskydd till fler enheter än någonsin tidigare. TP-Links dominerande närvaro på den nordiska marknaden, särskilt genom flaggskeppsvarumärken som Deco™, Archer™ och Aginet™ passar väl ihop med vår vision. Vi räknar med att skydda ett ännu större antal hushåll och enheter med TP-Link inom en snar framtid.

Irving Mao, Country Manager för Norden på TP-Link, gav uttryck för samma tankar:

- Vi på TP-Link har alltid prioriterat användarsäkerhet och strävar ständigt efter att förbättra våra produkter för att leverera bättre säkerhetsvärde. Samarbetet med F-Secure markerar ett avgörande steg för att främja vårt engagemang. Med tanke på F-Secures goda rykte i Norden och dess finska arv, är vi övertygade om att våra kombinerade insatser kommer att göra TP-Links erbjudanden mer motståndskraftiga och tilltalande än någonsin.

Mediakontakt:

Johan.nybom@inmema.com

Om TP-Link

TP-Link är en global innovatör och leverantör av nätverksprodukter för konsumenter och företag och världens ledande leverantör av WLAN- och bredbands-CPE-enheter. Företaget har produkter tillgängliga i över 120 länder för hundratals miljoner kunder. TP-Link tillhandahåller prisbelönta nätverksprodukter som trådlösa routrar, kabel/DSL-gateways, powerline-adaptrar, räckviddsförlängare, molnkameror, smarta hemenheter och tillbehör för globala slutanvändare. Vi är fortsatt engagerade i intensiv forskning och utveckling, effektiv produktion och strikt kvalitetskontroll. TP-Link strävar också efter att tillhandahålla stabila Business Wi-Fi-lösningar för små och medelstora företagskunder och pålitliga företagsväxlar och routrar.

Om F-Secure

F-Secure gör varje digitalt ögonblick säkrare, för alla. Vi levererar briljant enkla, friktionsfria säkerhetsupplevelser som gör livet enklare för de tiotals miljoner människor vi skyddar och våra 180 tjänsteleverantör-partners. I mer än 30 år har vi varit ledande i cybersäkerhetsbranschen, inspirerad av en pionjäranda som har fötts ur ett gemensamt engagemang att göra saker bättre genom att arbeta tillsammans.