TP-Link presenterar XGS-PON WiFi 7 Access-portföljen som drivs av Qualcomms 10G Fiber Gateway Plattform

TP-Link, en ledande global leverantör av nätverksprodukter för konsumenter och företag, tillkännagav idag sitt strategiska tekniksamarbete med Qualcomm Technologies, Inc. för att leverera en portfölj av banbrytande XGS-PON (10 Gigabit Symmetrical Passive Optical Network) WiFi 7-lösningar. Lösningar som syftar till att revolutionera telekommunikations-industrin genom att förse tjänsteleverantörer med ett smidigt och accelererat distributionssystem och oöverträffade WiFi- och nätverksupplevelser för sina kunder.

XGS-PON-produktportföljen inkluderar en WiFi 7 HGU (Home Gateway Unit) och en ONU SFP+-modul. TP-Links XGS-PON-produkter är designade för att erbjuda inte bara en otrolig höghastighetsanslutning till internet och förstärkt täckning, utan också stabilitet och sömlösa WiFi-upplevelser, genom att utnyttja kraften i de senaste fiberaccessteknologierna, WiFi 7-standarden och mesh-teknologierna. TP-Link Aginet Unified Cloud (TAUC)-lösningen erbjuder tjänsteleverantörer en komplett och flexibel WiFi-hanteringslösning för att förbättra operativ effektivitet, optimera sina tjänster och öka kundnöjdheten. Internetleverantörer kan enkelt rulla ut sina serviceplaner med ökad ROI och bättre kundnöjdhet.

- Vi är glada över att få samarbeta med Qualcomm Technologies i detta banbrytande projekt, säger Pingji Li, Vice President för TP-Link Corporation Limited. Genom att kombinera vår avancerade hårdvaru- och mjukvaruexpertis med deras chipset-plattform kommer vi att kunna leverera exceptionella WiFi-upplevelser tillsammans med blixtsnabba internethastigheter och oöverträffade anslutningsmöjligheter. XGS-PON-lösningen är byggd på Qualcomms befintliga SoC-plattform, vilket gör att vi kan behålla hög standard på befintliga WiFi-gateways i alla aspekter, inklusive systemstabilitet, WiFi-prestanda och användarupplevelser. Detta är ett pålitligt val för oss, våra kunder och slutanvändare.

- Vårt tekniksamarbete med TP-Link är ett avgörande steg mot att påskynda bredbandsinnovation och skräddarsydda abonnenttjänster", säger Ganesh Swaminathan, vicepresident och general manager, Wireless Infrastructure and Networking på Qualcomm Technologies, Inc. Vi är övertygade om att vår 10G PON-teknik kommer att inte bara möta utan också överträffa kundernas föränderliga krav, samtidigt som den framtidssäkrar tjänsteleverantörernas nätverk.

Produkter:

Revolutionera dina WiFi-upplevelser - TP-Link Aginet XGS-PON VoIP WiFi 7-routrar

Våra XGS-PON-routrar bygger på vår ledande expertis inom WiFi-routrar och använder den senaste WiFi 7-tekniken och erbjuder oöverträffade användarupplevelser hemma. Specifikt är XGB810v designad för att sätta nya prestandariktmärken, vilket ger en oöverträffad internetupplevelse i en elegant, strömlinjeformad formfaktor.

Innovation möter estetik med fantastisk prestanda – XGB810v är byggd med 8 optimalt placerade interna antenner för att uppnå rundstrålande täckning med hög förstärkning, hög isolering och bred strålbredd. Dess minimalistiska design integreras enkelt i alla miljöer.

Otroligt 19 Gbps Tri-Band WiFi 7 med utökad täckning – Njut av extrem WiFi-prestanda i nätverkshastighet, effektivitet och kapacitet med ultrasnabba 19 Gbps över tre band, som drivs av Qualcomm® 10G Fiber Gateway-plattformen. Med hjälp av WiFi 7, MU-MIMO, OFDMA och beamforming-teknik optimerar XGB810v signalens klarhet och styrka för att leverera supersnabba data till flera enheter över tre band med reducerad latens och hög effektivitet. Användare kommer att uppleva sömlös 8K/4K-strömning, uppslukande spel, AR/VR och blixtrande snabba nedladdningar. Den är också kompatibel med EasyMesh-standarden för enkel, smart mesh WiFi med stor flexibilitet*

10G symmetrisk internetåtkomst och flexibel trådbunden anslutning – Utrustad med en XGS-PON-port, möjliggör XGB810v 10 Gbps symmetrisk fiberinternetåtkomst, vilket tillgodoser behov av hög bandbredd för nedladdningar och uppladdningar. Dess 10 GbE WAN/LAN-port, 4× 2,5 GbE-portar och USB 3.0-port erbjuder fenomenal flexibilitet för att bygga snabba och stabila hemnätverk. De 2 telefonportarna möjliggör telefoni av hög kvalitet med olika samtalsfunktioner som överträffar traditionella fasta telefoner.**

Förstärkt distribution och hantering – XGB810v har TAUC-molnhantering och TR-069/TR-369-protokoll. TAUC integrerar TR-069/TR-369-protokoll, TR-181 Multi-AP för EasyMesh-topologi och dataelement och avancerad WiFi-diagnostik. Den erbjuder också skräddarsydda API-tjänster och en anpassad mobilapp för slutanvändare. Denna sammanhållna molnlösning gör det möjligt för tjänsteleverantörer att implementera zero-touch-distribution och hantera internet- och WiFi-tjänster på distans – tillgänglig var som helst, när som helst.

TP-Links XGS-PON ONU SFP+-modul, XGM10A, kompletterar produktserien XGS-PON. Den använder den senaste XGS-PON-tekniken och flera Ethernet UNI-lägen för flexibla alternativ för internettjänstplanen och skalbarhet. Genom att dra nytta av TP-Links omfattande produktekosystem kan XGM10A paras ihop med WiFi 7-routrar och mesh-system baserade på Qualcomm, t.ex. EB810v och HB810, för att erbjuda en enda lösning för både tjänsteleverantörer och slutanvändare.

Produkttillgänglighet:

• XGB810v – BE19000 Tri-Band Wi-Fi 7 XGS-PON VoIP-router
    XGB810v kommer att finnas tillgänglig under andra kvartalet 2024 för testning. Faktisk leverans kan variera beroende på kundens krav och planer.

• XGM10A – XGS-PON ONU SFP+-modul
    XGM10A kommer att finnas tillgänglig under fjärde kvartalet 2023.

• EB810v – BE19000 Tri-Band Wi-Fi 7 VoIP-router
  • HB810 – BE18000 Whole Home Mesh Wi-Fi 7 AP

Dessa två produkter är redo för testning nu. Faktisk leverans beror på kundens krav och planer.

Om TP-Link

TP-Link grundades 1996 och är en global leverantör av pålitliga nätverksenheter och tillbehör, involverade i alla aspekter av vardagen. Företaget som rankats av analytikerföretaget IDC som den främsta leverantören av WiFi-enheter, 12 år i rad§, levererar uppkopplingar till mer än 170 länder och betjänar miljarder människor över hela världen.

Med en bevisad historik av stabilitet, prestanda och värde har TP-Link sammanställt en portfölj av produkter som möter alla individers nätverksbehov. Nu, när den uppkopplade livsstilen fortsätter att utvecklas, expanderar företaget idag för att överträffa morgondagens krav.
För mer information, besök
www.tp-link.com.

§ Enligt den senast publicerade, IDC Worldwide Quarterly WLAN Tracker Report, Q4 2022 Final Release.

* Maximala trådlösa signalhastigheter är de fysiska hastigheterna som härleds från IEEE Standard 802.11-specifikationerna. Faktisk trådlös datagenomströmning, trådlös täckning och antalet anslutna enheter garanteras inte och kommer att variera som ett resultat av nätverksförhållanden, klientbegränsningar och miljöfaktorer, inklusive byggmaterial, hinder, trafikvolym och trafiktäthet och klientens plats. Användning av Wi-Fi 7 och relaterade funktioner kräver att klienterna också stöder motsvarande funktioner för att uppnå den prestanda som hävdas.

** Internethastigheter på 10 Gbps eller 2,5 Gbps kräver kompatibla serviceplaner och utrustning.

Qualcomm är ett varumärke eller registrerat varumärke som tillhör Qualcomm Incorporated.

Qualcomm 10G Fiber Gateway Platform är en produkt från Qualcomm Technologies, Inc. och/eller dess dotterbolag.