TP-Links app, Tapo, vinner priset för den mest innovativa smarta hem-appen vid Network X Awards 2023

Tapo är glada över att kunna tillkännage sin utnämning som den mest innovativa smarta hem-appen vid Network X Awards 2023. Den hölls den 24 -26 oktober på Paris Expo Porte de Versailles och visar upp globala experter och utställare.

Med 13 miljoner globala användare erbjuder Tapo pålitliga smarta hem-produkter, som betonar dess motto Smart, Säker och Enkel. På marknaden för intelligenta apparater har Tapo en mångsidig produktlinje: smarta kontakter, kameror, glödlampor, LED-lister, hubbar, sensorer, strömbrytare och robotdammsugare. De förnyar sig kontinuerligt för förbättrad kvalitet och ett bredare produktutbud.

Som vinnare av utmärkelsen den mest innovativa smarta hem-appen är Tapo dedicerade till att förnya och skapa mer värde för kunder och partners. Genom att utveckla Matter-certifierade produkter, Tapo for Pad-appen och Tapo Open API optimerar det användarupplevelsen och möjliggör fler samarbeten.

Tapo är dedikerad till industrins framsteg och är en tidig användare av Matter-protokollet. 25 Tapo-produkter, certifierade av CSA, stöder Matter och är kompatibla med stora CSA-medlemmar som Apple, Google, Samsung och Amazon. Matter säkerställer att smarta enheter är mångsidiga, kontrollerbara i plattformar, svarar snabbare och förblir i drift offline, vilket förbättrar hemmets säkerhet och tillförlitlighet.

Tapo fokuserar på innovation inom smarta hem och rullar ut Tapo for Pad-appen för att ge användarna en bättre upplevelse. Med Smart Home Manager är det enkelt att visualisera, visa och styra smarta hemenheter i en app på en större skärm. Det är nu möjligt att titta på flera livekameror i hemmet. Med den innovativa 3D Dashboard kan användare bygga en 3D-baserad smart hem-karta som simulerar layouten för deras riktiga hem och visualiserar de smarta enheterna för mer intuitiv hantering av smarta hem.

För att bättre tillgodose olika partners behov ger Tapo Open API tillgång till att hantera och kontrollera ett kontos enheter på distans över molnet eller med den medföljande SDK:n. Detta innebär att slutanvändare direkt kan styra sina Tapo-enheter på partners appar och plattformar, vilket ger maximal flexibilitet för att integrera Tapo-produkter med partners olika erbjudanden. Efter att ha länkat en partners moln till TP-Link Cloud, med en moln-till-moln-lösning, kan användare komma åt och kontrollera Tapo-enheter som är registrerade på TP-Link Cloud genom att anropa de tillhandahållna API:erna. Med en moln- och applikationsintegrationslösning kan partners integrera Tapos API SDK i sina appar. Användare kan också direkt ställa in, hantera och styra Tapo-enheter i appen.

För mer information v v besök Tapos officiella webbplats https://www.tapo.com/en/.