TP-Links routers Archer BE800 och Deco BE85 får Wi-Fi 7-certifiering av organisationen Wi-Fi Alliance

TP-Links routers Archer BE800 och Deco BE85 är nu officiellt Wi-Fi 7-certifierade av organisationen Wi-Fi Alliance. De är bland världens första hemroutrar att få Wi-Fi 7-certifieringen från Wi-Fi Alliance.

Wi-Fi 7™-certifieringsprogrammet analyserar interoperabilitet och är utvecklat av Wi-Fi Alliance för att säkerställa att trådlösa enheter uppfyller höga standarder för interoperabilitet, säkerhet och en rad Wi-Fi-protokoll. Wi-Fi 7-certifierade enheter ger den   bästa användarupplevelsen. Wi-Fi 7, den senaste generationens Wi-Fi-teknik, förbättrar WLAN-prestandan i frekvensbanden 2,4 GHz, 5 GHz och 6 GHz, och erbjuder fördelar som högre genomströmning, lägre latens och ökad tillförlitlighet. Med sin nya certifiering visar de två TP-Link-modellerna till fullo sin enastående Wi-Fi 7-prestanda och interoperabilitet.

- Wi-Fi CERTIFIED 7™ -enheter levererar en högkvalitativ användarupplevelse över Wi-Fi-ekosystemet för flera miljarder enheter, säger Wi-Fi Alliances vd och koncernchef, Kevin Robinson. Vi applåderar TP-Link för att ha uppnått statusen Wi-Fi CERTIFIED, och för deras engagemang för att leverera den mest konsekventa, pålitliga upplevelsen till sina kunder.

TP-Link Archer BE800 och Deco BE85 erbjuder 320 MHz, MLO och 4K-QAM. Dessa förbättringar ökar Wi-Fi 7-kapaciteten, något som säkerställer högre hastigheter, minskad latens, större stabilitet och effektivare nätverk. De utmärker sig i videoströmning, onlinespel, AR/VR, stora filöverföringar och 8K-videouppspelningar.

Som en global ledare inom Wi-Fi-routrar är TP-Links uppdrag att konsekvent erbjuda de bästa och senaste produktspecifikationerna. Serierna TP-Link Deco och Archer har introducerat en rad Wi-Fi 7-modeller som täcker high-, medium- och low-end segmenten och tillgodoser olika konsumenters nätverksbehov. TP-Link har åtagit sig att ge konsumenterna högre hastigheter, mindre störningar och kraftfullare Wi-Fi 7-nätverksupplevelser.

Om TP-Link

TP-Link är en global innovatör och leverantör av nätverksprodukter för konsumenter och företag och världens ledande leverantör av WLAN- och bredbands-CPE-enheter med produkter tillgängliga i över 120 länder för hundratals miljoner kunder. TP-Link tillhandahåller prisbelönta nätverksprodukter i trådlösa routrar, kabel/DSL-gateways, powerline-adaptrar, räckviddsförlängare, molnkameror, produkter för det smarta hemmet och tillbehör för globala slutanvändare. De är fortsatt engagerade i intensiv forskning och utveckling, effektiv produktion och strikt kvalitetskontroll. TP-Link strävar också efter att tillhandahålla stabila Wi-Fi-lösningar för små och medelstora företagskunder och pålitliga företagsväxlar och routrar.

För mer information om TP-Link, besök oss på www.tp-link.com eller följ oss på:

- Facebook: facebook.com/tplink

- Twitter: twitter.com/tplink