• Inmema Kommunikation/

Vectra AI en av finalisterna för priset Microsoft Security Excellence Award i kategorin oberoende leverantör av säkerhetslösningar

Vectra AI, en av de levande leverantörerna inom AI-driven hotdetektering och respons för hybrid- och multimolnföretag, meddelade idag att företaget har utsetts till finalist i Årets Microsoft Security Excellence Awards, i kategorin, oberoende leverantör av säkerhetslösningar. Vectra hedrades bland andra branschledare som visat framgång i säkerhetslandskapet under de senaste 12 månaderna.

Vectra gör det möjligt för Microsoft-kunder att komplettera sitt Microsoft 365-skydd utöver Defender Secure Score, förbättra deras Security Operations Center-kapacitet (SOC) och förhindra angripare från att etablera fotfäste. Detta tack vare Vectras plattforms djupa integration med både Microsoft Defender for Endpoint och Microsoft Azure Sentinel.

- Miljontals organisationer använder Microsoft och dess svit av produktivitets- och samarbetsverktyg dagligen, vilket gör dem till ett mål med högt värde för angripare, säger Michael Porat, Senior Vice President, Corporate & Business Development på Vectra. Under de senaste åren har vi lanserat flera djupa produktintegrationer som ger Microsoft-kunder djupgående skyddsvägledning, större insyn i och kontroll över deras moln-, datacenter-, Azure AD- och M365-miljöer, vilket hjälper säkerhetsteam att blockera och isolera attacker på ett så effektivt sätt som möjligt. Vi är hedrade över att bli uppmärksammade av Microsoft som finalist för deras utmärkelser för säkerhet, eftersom vi ständigt arbetar tillsammans med ett gemensamt mål – att förhindra och stoppa skadlig aktivitet.

Vid Microsoft Security Excellence Awards den 5 juni 2022 kommer Microsoft att fira finalister i 10 priskategorier för att hedra banbrytande partners. Tidigare känd som Microsoft Security 20/20 Awards, är detta tredje året som uppmärksammar Microsofts partners för deras enastående arbete inom säkerhet. Alla finalister är medlemmar i Microsoft Intelligent Security Association (MISA), en grupp av oberoende programvaruleverantörer och leverantörer av säkerhetstjänster (MSSP) som har integrerat sina säkerhetsprodukter och tjänster med Microsofts säkerhetsteknik.

- Microsoft Intelligent Security Association har vuxit till ett levande ekosystem som består av de mest pålitliga och betrodda leverantörerna av säkerhetsprogramvara över hela världen, säger Maria Thomson, chef för Microsoft Intelligent Security Association. Våra medlemmar delar Microsofts engagemang för samarbete inom cybersäkerhetsgemenskapen för att förbättra våra kunders förmåga att snabbare förutsäga, upptäcka och reagera på säkerhetshot. Vi är glada över att hedra våra otroliga finalister i Microsoft Security Excellence Awards och erkänna deras prestationer under det senaste året.

MISA etablerades för att sammanföra Microsoft-partners, oberoende leverantör av säkerhets-lösningar  och managed security service providers för att arbeta tillsammans för att besegra säkerhetshot och göra världen till en säkrare plats. Branschveteranerna i MISA och Microsoft kommer att rösta för att utse vinnarna av Microsoft Security Excellence Awards, vilket ger kollegor en möjlighet att hedra sina kamrater för att de levererat exceptionellt arbete till våra gemensamma kunder.

För mer information se

Om Vectra AI

Vectra® är ett av de ledande företagen inom hotdetektion och respons för hybrid- och multimolnföretag. Vectra-plattformen använder AI för att snabbt upptäcka hot i offentliga moln, identitet, SaaS-applikationer och datacenter. Endast Vectra optimerar AI för att upptäcka de olika angriparnas metoder – TTP:erna i hjärtat av alla attacker – snarare än att på ett enklare sätt varna för det som är ”annorlunda”. Resultatet den tydliga hotsignalen och det tydliga sammanhanget gör det möjligt för säkerhetsteam att reagera på hot snabbare och stoppa pågående attacker snabbare. Organisationer över hela världen förlitar sig på Vectra för skydd mot farliga cyberhot och för att förhindra ransomware, stulna identiteter och andra typer av cyberattacker från att påverka deras verksamheter. För mer information, besök www.vectra.ai

Mediakontakt