Vectra AI stärker sin ledning med den nya strategiska rådgivaren Myrna Soto

Cybersäkerhetsexpert som kan stödja och driva företagets tillväxtstrategi

Vectra® AI, pionjär och ledare inom AI-driven intrångsövervakning för hybrid- och multimolnföretag, tillkännagav idag att de rekryterat Myrna Soto, hon kommer att fungera som nyckelrådgivare till företagets ledningsgrupp och styrelse. Med mer än tre decenniers erfarenhet inom IT- och cybersäkerhetsbranschen har Soto djup expertis och erfarenhet av att arbeta med företagsledningar och styrelser för att driva företagets strategi framåt. Hon kommer att spela en avgörande roll i arbetet för att stödja Vectras accelererade tillväxtplaner över hela världen.

- Baserat på min erfarenhet av branschen så är jag imponerad av det innovativa tillvägagångssätt som Vectra har för att minska cybersäkerhetsrisken, samtidigt som de ökar effektiviteten i säkerhetsarbetet och minskar kompetensgapet rörande cybersäkerhet genom automatisering. Speciellt när det gäller detektions- och svarsmöjligheter i kritiska områden, sa Soto. På en hård marknad är det uppenbart att företaget tillför betydande värde genom att hjälpa till att effektivisera cyberriskintelligens och förbättra detektionssäkerheten, med robust responstaktik för ett flertal kritiska övervakningspunkter.

Soto sitter för närvarande i styrelsen för CMS Energy/Consumers Energy, Spirit Airlines, TriNet, Popular Inc., Headspace Health och Delinea. Hon är också grundare och VD för Apogee Executive Advisors och var senast Chief Strategy and Trust Officer på Forcepoint, en teknikleverantör för företag och den federala regeringen. Dessutom har Soto tidigare haft ledande och ledande befattningar på globala företag som Comcast, MGM Resorts International, American Express och Royal Caribbean Cruise Line. Hon är också en Governance and Board Leadership Fellow i National Association of Corp Directors (NACD) och utsågs av SC Magazines till en av de 10 ledande kvinnorna inom säkerhet.

När vi nu fortsätter att snabbt skala upp vår globala verksamhet och utöka omfattningen på våra aktiviteter, är vi hedrade över att få välkomna Myrna till vår ledning. Hon är en talangfull chef som har förstahandserfarenhet av att driva globala miljarddollarföretag till framgång, säger Hitesh Sheth, VD och koncernchef på Vectra. Myrna har en djup kunskap om vårt område och kommer att fungera som en viktig rådgivare när vi utvecklar våra strategier och fortsätter att penetrera den snabbt växande marknaden för intrångsövervakning.

Johan.nybom@inmema.com

Om Vectra AI

Vectra® är pionjär och ledare inom AI-driven intrångsövervakning för hybrid- och multimolnföretag. Vectra-plattformen använder AI för att med precision upptäcka och hantera hotaktörer som tagit sig in i molnmiljöer, identitetstjänster, SaaS-applikationer och datacenter. Unikt med Vectra’s AI är att den är optimerad för att upptäcka de olika angriparnas metoder/beteenden – snarare än att på ett enklare sätt varna för det som bara är ”annorlunda/ovanligt”. Resultatet blir en distinkt hotsignal och ett tydligt sammanhang, vilket gör det möjligt att hantera cyberintrång snabbare och stoppa även de mest sofistikerade attackerna innan skadan är skedd. Organisationer över hela världen förlitar sig på Vectra för skydd mot avancerade cyberhot och för att förhindra ransomware, stulna identiteter och andra typer av cyberattacker från att påverka deras verksamhet. För mer information, besök www.vectra.ai