Vectra utnämner Teppo Halonen till ny Vice President för EMEA-regionen

Vectra, ett av de ledande företagen inom AI-driven hotdetektering och respons för hybrid- och multimolnföretag, har idag presenterat två nya utnämningar till sin EMEA-ledning.

Det handlar dels om att Teppo Halonen utses till Vice President för EMEA, dels att Christian Borst utses till Chief Technical Officer för EMEA. Vectras nya EMEA-ledarteam kommer att arbeta nära kunder och partners för att utveckla säkerhetsstrategier och hjälpa dem med att säkra molnprojekt och den digitala transformationen.

- Rekryteringen av nya och drivande talanger är ett tecken på vårt växande momentum i EMEA. Något som har drivits på av betydande investeringar i vår teknik och de starka relationer som byggts upp med regionala partners. Vi ser nu en enorm möjlighet i kanalen att hjälpa organisationer att säkra digital transformation och molnadoptionsprojekt, förklarade Willem Hendrickx, CRO på Vectra. Genom att stärka EMEA:s ledningsgrupp kan vi arbeta ännu närmare med partners för att hjälpa kunder på deras resor och identifiera beteendetecknen för cyberattacker och stoppa dem innan de utvecklas till faktiska intrång.

Teppo Halonen flyttar från sin tidigare roll på Vectra som Regional Director för Nordeuropa, en position han har haft sedan juni 2020.

- I takt med att volymen och förfiningen av attackerna som riktar sig mot hybridföretaget växer, är jag glad över att ta på mig den här nya rollen och hjälpa fler kunder att bygga vidare på sin cyberförsvarsförmåga, förklarade Halonen.
Jag ser fram emot att bygga vidare på de starka regionala allianser vi har i EMEA och arbeta med ett team av fantastiska människor med gemensamma värderingar för att uppnå detta.

Christian Borst har en omfattande bakgrund inom cybersäkerhet och kommer till Vectra som Chief Technical Officer för EMEA, han kommer att bli Vectra EMEA:s andra CTO, och han kommer att arbeta tillsammans med den befintliga CTO:n för EMEA, Steve Cottrell. Christian har tidigare arbetat som Senior Manager & Head of Cyber Offense för det europeiska managementkonsultföretaget AWK Group efter att ha lett strategin för cyberresilience på Richemont Group – ägare till Cartier och andra lyxvarumärken. Christian är Senior Fellow vid Bocconi Business School - Corporate Information Security Roundtable och kommer att använda sin expertis för att främja starka relationer inom cybersäkerhetsgemenskapen.

Christian säger: Jag är glad över att gå med i ett så livfullt team av säkerhetsexperter för att hjälpa våra kunder att öka sin cyberresiliens. Jag ser fram emot att berika utbyten med säkerhetsledare, gå ihop för att definiera morgondagens svar på det ständigt föränderliga hotlandskapet.

Om Vectra AI

Vectra® är ett av de ledande företagen inom hotdetektion och respons för hybrid- och multimolnföretag. Vectra-plattformen använder AI för att snabbt upptäcka hot i offentliga moln, identitet, SaaS-applikationer och datacenter. Endast Vectra optimerar AI för att upptäcka de olika angriparnas metoder – TTP:erna i hjärtat av alla attacker – snarare än att på ett enklare sätt varna för det som är ”annorlunda”. Resultatet den tydliga hotsignalen och det tydliga sammanhanget gör det möjligt för säkerhetsteam att reagera på hot snabbare och stoppa pågående attacker snabbare. Organisationer över hela världen förlitar sig på Vectra för skydd mot farliga cyberhot och för att förhindra ransomware, stulna identiteter och andra typer av cyberattacker från att påverka deras verksamheter. För mer information, besök www.vectra.ai

Mediakontakt

073–6608175