Verifone fördjupar partnerskap med Swedbank Pay

Swedbank Pay och Verifone har idag ingått ett fördjupat partnerskap där de tillsammans kommer att erbjuda betallösningar till små och medelstora handlare i Sverige, Norge och Danmark.

För att möta marknadens efterfrågan på paketerade betallösningar har Verifone ingått ett utökat samarbete med Swedbank Pay. Genom att sampaketera Swedbank Pays betaltjänster och Verifones betallösningar, kommer de att skapa kundanpassade erbjudanden till små och medelstora handlare.

Det fördjupade samarbetet med Swedbank Pay är ett led i Verifones resa som betaltjänstleverantör för att erbjuda konkurrenskraftiga lösningar till den nordiska marknaden.

Som ett naturligt steg i detta partnerskap förvärvar därför Verifone de resterande 49 % i terminaldistributören Babs Paylink från Swedbank Pay där parterna varit gemensamma ägare sedan 1999. Affären förväntas slutföras under fjärde kvartalet.

- Ett naturligt steg i Verifones utveckling och vi ser väldigt positivt på det här samarbetet. Med Verifones lösningar i kombination med Swedbank Pays tjänster kommer vi kunna erbjuda segmentsanpassade betallösningar för handel mellan företag och konsumenter.

Mer information om Swedbank Pay:

Swedbank Pay är Swedbanks erbjudande för trygga och enkla betalningar där säljare och köpare mötes – både i butik och online. För mer information se www.swedbankpay.se

Swedbank Pay är en del av Payex Sverige AB, som är ett dotterbolag till Swedbank.

Mer information om Verifone:

Verifone världsledare på betallösningar, det som är hjärtat i varje affärsverksamhet. I mer än 150 länder världen över levererar våra anställda lösningar för elektroniska betalningar till alla sorters miljöer – från den lilla kvartersbutiken och obemannade automater till stora internationella butikskoncerner och e-handel. Betalningar – ditt hjärta och vår passion. För mer information se www.verifone.se.

För mer information, var god kontakta:

Maria Frändegård Presschef, Swedbank Pay, Tel 0709-187018, maria.ext.frandegard@swedbank.se

Morgan Sellén, VD, Verifone Sweden AB, Tel 0709-264332, morgan.sellen@verifone.com

Taggar:

Citat