Verifone levererar betallösning till Apoteket AB

Verifone, Europas ledande leverantör av betallösningar, har undertecknat ett avtal med Apoteket AB. Överenskommelsen innebär att Verifone har levererat en paketlösning som omfattar nya kortterminaler med tillhörande service och support.

Nu får Apoteket AB säkrare, mer användarvänliga och uppdaterade kortterminaler i hela Sverige. Efter Apotekets utvärderingar av de terminaler som finns på den svenska marknaden valde de att teckna ett nytt avtal med betallösningsleverantören Verifone som de samarbetat med sedan några år tillbaka. Överenskommelsen innebär att Verifone nu har levererat kortbetalningslösningar till samtliga 371 apotek som står i Apoteket AB:s regi. Tack vare god planering, snabb leverans och smidiga installationer har de cirka 1500 kortterminalerna implementerats på två månader istället för tre månader som beräknat.

– I dagens samhälle går utvecklingen snabbt framåt. Med de nya terminalerna sker en uppdatering efter dagens standard och säkerheten har uppgraderats till den allra högsta nivån som går att uppbringa idag. Samtidigt är de nya terminalerna mer användarvänliga då de har en stor, tydlig färgdisplay och stora knappar för att vara en annars liten och smidig apparat, vilket kunderna uttryckt att de är väldigt nöjda med, säger Jonas Rörsgård, vd för Verifone.

I enlighet med tjänsten ”payments as a service” har Verifone och Apoteket ett samarbete för hyra av kortterminaler. Det innebär en paketlösning som inte bara omfattar terminaler utan även service och support.

­Vi har ett samarbete sedan tidigare men ser denna avtalsperiod som ett nytt samarbete då vi ingår ett helt nytt avtal. Anledningen till varför vi valde just Verifone är för de funktionella terminalerna samtidigt som totalkostnaden givetvis spelat in men även historiken med ett givande samarbete. Många upplever att det går fortare med de nya terminalerna och samtidigt måste jag säga att de är snyggare också. De möjliggör även att vi kan profilera kundklubben på displayen vilket är en annan stor fördel, säger Jeanette Jakobsson, strategisk inköpare på Apoteket AB.

För ytterligare information var vänlig kontakta:

Jonas Rörsgård, vd, Verifone Sweden AB
Tfn: +46 725 612122
E-post:
jonas.rorsgard@verifone.com

Johan Nybom, Inmema PR
Tfn: +46 73 660 81 75
E-post:

Om Verifone

Verifone Sweden AB är en del av Verifonekoncernen som är en världsledande leverantör av betallösningar. Allt från kortterminaler i butiksmiljö till obemannade terminaler och betallösningar för e-handel. Vi erbjuder våra tjänster och produkter till alla sorters verksamheter – allt ifrån den lilla kvartersbutiken till större butiker och affärskedjor.

Vår verksamhet bygger på en 30-årig historia av kunskap och kompromisslös säkerhet. Våra medarbetare är pålitliga experter som dagligen arbetar med våra kunder och partners för att lösa deras mest komplexa betalningsutmaningar. Verifone har mer än 20 miljoner betalterminaler och drygt 20 000 betalningslösningar för e-handelsplattformar installerade hos kunder runt om i världen. Verifone finns i 150 länder och har 5600 anställda.

Verifone är noterat på New York Stock Exchange. För mer information, besök gärna www.verifone.se eller www.verifone.com.

Taggar: