ZARGES presenterar underhållsplattformar för lastbilar

ZARGES har utvecklat en flexibel underhållsplattform för lastbilar och bussar. Plattformen har en anpassningsbar längd och kan nås via en trappa. Plattformen kan därmed användas för alla typer av underhåll och service för lastbilar och andra nyttofordon. De är alla dessutom säkerhetsklassade enligt EUs krav för maskinsäkerhet.

Lastbilar kräver underhåll och service året runt. Snart väntar vintern och då väntar snö och kyla. ZARGES erbjuder därför en lösning som hjälper transportföretag, serviceverkstäder, lastbilsstationer och vägunderhållsmyndigheter att minimera risken med snö- och isklumpar. Arbetsplattformen kan också användas för att utföra underhålls- eller avisningsarbetet utomhus då de är frostbeständiga ner till minus 30 grader. En teleskopskrapa kan sedan användas för att ta bort snö och is på plattformens arbetshöjd på 4,80 till 5,00 meter. Skyddsräcken på alla sidor och halkskyddad gallerdurk på plattform och i trappan gör att avisningsplattformen är en säker och ergonomisk arbetsplats.

Zarges underhållsplattformar är CE-klassade enligt EUs maskindirektiv. Vilket innebär att underhållsplattformen följer de grundläggande krav som EU ställer på säkerheten vid användning av dessa produkter.

Professionella hjälpmedel för en snöig och nerisad lastbil

Arbetsplattformen är mycket robust och utmärker sig både vad gäller kvalitet och användarvänlighet. Tack vare sitt innovativa monteringssystem är avisningsplattformen även snabb och enkel att montera och kan nås bekvämt via en trappa med 45 graders lutning. Tack vare den modulära designen kan den sex meter långa basmodulen förlängas vid behov genom att lägga till en sex eller två meter lång förlängningsmodul. Detta gör att rengörings- och underhållsarbeten kan utföras säkert på lastbilens tak. En annan fördel med dessa plattformar är att ZARGES inte längre anpassar varje avisningsplattform till en viss kund, utan producerar istället standardmoduler. Det innebär att produkten kostar mindre och kan levereras snabbare än tidigare.

– Det här är en av våra speciallösningar, berättar Patric Seger, vd på Zarges Sverige. Inför detta arbete genomförde vi en undersökning bland olika användare och gjorde sedan förbättringar för att tillgodose deras behov. Vi arbetade sedan tillsammans med en transportör för att testa arbetsplattformen – det var viktigt för dem att serviceplattformen var CE-märkt, och därmed godkänd enligt Eus maskindirektiv. Något som är en självklarhet för oss på Zarges.

Mer information om ZARGES produkter på: https://www.zarges.com/se/saekerhet-vid-godstransport/

Om Zarges

Zarges GmbH, med säte i Weilheim i Övre Bayern, är ett globalt företag med cirka 800 medarbetare och tre produktionsanläggningar i Europa. I Sverige finns Zarges i ett helägt dotterbolag. Innovativ teknik och omfattande erfarenhet av högkvalitativt aluminium gör Zarges till ett ledande företag inom de tre huvudbranscherna: Access - Förpackning, Transport och Lagring - Specialkonstruktion. Zarges-produkterna kombinerar aluminiets flera fördelar, såsom hög stabilitet med låg vikt, korrosionsbeständighet och flexibilitet. Zarges har rätt produkt för alla behov och kan även erbjuda skräddarsydda lösningar. Oavsett om det är för detaljhandeln, proffsen, näringslivet eller privatpersoner, ser våra kunder Zarges som en pålitlig partner och drar nytta av den kvalitet, kompetens och omfattande service som de fått i många år efter att ha köpt Zarges-produkter.

För mer information se: www.Zarges.se

Patric Seger, vd                                       Johan Nybom
Zarges Sverige                                         Inmema PR
070-541 22 20                                          073-660 81 75
patric@zarges.se                                     Johan.nybom@inmema.com

Taggar:

Citat

Det här är en av våra speciallösningar. Inför detta arbete genomförde vi en undersökning bland olika användare och gjorde sedan förbättringar för att tillgodose deras behov.
Patric Seger, vd på Zarges Sverige