Innovationsbrons film vinner guld vid global filmfestival

Innovationsbrons informationsfilm kammade hem första pris vid World Media Festival i Hamburg 2012. Festivalen utser varje år de bästa filmproduktionerna inom reklam, PR och webb-TV genren. Innovationsbrons film vann i klassen PR, financial issues.

Filmen finns att se på Innovationsbrons hemsida: www.innovationsbron.se Filmens syfte är att på ett enkelt och underhållande sätt förklara Innovationsbrons komplexa verksamhet.

- Det här är verkligen kul! Det var en utmaning att på 90 sekunder förklara vad som gör oss unika, samtidigt som filmen också skulle kännas både modern och underhållande, det var en stor utmaning. Men jag tycker att vi lyckades fantastisk bra med det och priset är en bekräftelse på detta, säger Maria Qvick, kommunikationschef på Innovationsbron AB.

Filmen har producerats i nära samarbete med filmbyrån Populate AB.

World Media Festival stiftades år 2000 och är en global tävling för modern media. Festivalen vill belöna utmärkta och kreativa lösningar inom företagsfilm, television, web och tryckt media på ett globalt plan. Festivalen är initierad av Intermedia och anordnas varje år i Hamburg, Tyskland.

För mer information kontakta: Maria Qvick, kommunikationschef, Innovationsbron AB Mobil: 0768 - 808 810 e-post:
maria.qvick@innovationsbron.se